• دوشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400060100405
  • خبرنگار : 50046

قفسه های داروخانه های خراسان شمالی در موج پنجم کرونا خالی تر از همیشه

قفسه های داروخانه های خراسان شمالی در موج پنجم کرونا خالی تر از همیشه

ایسنا/خراسان شمالی رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی گفت: قفسه های داروخانه های این استان در موج پنجم کرونا خالی تر از همیشه بود.

دکتر آرمان ریحانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که داروخانه های این استان در موج پنجم کرونا با آن مواجه بود کمبود دارو بوده است، اظهارکرد: در موج پنجم کرونا علاوه بر اینکه با کمبود داروهای خارجی مواجه بودیم، برای تامین داروهای معمولی و همچنین داروهایی که برای درمان بیماری کووید ۱۹ نیز استفاده می شد، با مشکل مواجه بودیم.

وی افزود: از سوی دیگر مشکل افزایش قیمت داروها نیز مدتی که داروسازان را آزار می دهد و بارها اعلام کرده ایم که این افزایش قیمت سبب می شود تا قفسه داروخانه ها روز به روز خالی تر شود و بالاتر رفتن قیمت داروها سبب شد تا داروخانه ها توان کمتری برای خرید داروهای مورد نیاز بیماران به خصوص بیماران مبتلا به کرونا را داشته باشند.

دکتر ریحانی در پاسخ به این سوال که آیا داروخانه های استان هنوز با کمبود سرم مواجه هستند، بیان کرد: هنوز کمبود سرم در داروخانه های استان وجود دارد و به صورت قطره چکانی میان داروخانه ها توزیع می شود و بیشتر به داروخانه هایی که در نزدیکی بیمارستان و درمانگاه ها مستقر هستند، اختصاص داده می شود.

وی با بیان اینکه یکی از دلایلی که قیمت دارو در کشور در حال افزایش است، این است که گفته می شود قیمت داروها باید به قیمت جهانی برسد، افزود: در واقع قیمت دارو در ایران ارزان است اما از سوی دیگر باید به درآمد مردم نیز توجه شود و آیا یک بیمار صعب العلاج که باید داروهای خاص خارجی استفاده کنند، در توان آن ها است که این داروها را با قیمت خیلی بالایی خریداری کنند؟

این مقام مسئول تصریح کرد: قیمت برخی از داروها تا پنج برابر افزایش یافته است اما آیا حقوق یک بیمار صعب العلاج که کارمند است نیز پنج برابر افزایش یافته است.

وی به نبود شرکت پخش دارویی در این استان نیز در ادامه اشاره کرد و گفت: نبود شرکت پخش دارویی در استان نیز بر کمبود دارو در داروخانه های این استان در موج پنجم کرونا موثر بوده است.

دکتر ریحانی افزود: نبود شرکت پخش دارویی سبب شده تا استان هایی همچون خراسان رضوی اولویت دریافت دارو را به خود اختصاص دهند و سهمیه کمتری را به استان ما تخصیص دهند.

وی ادامه داد: هرچند که از سوی استان تلاش های خیلی زیادی برای جذب دارو از سوی شرکت های پخش دارویی به استان شده است اما باید به این نکته توجه داشت که این شرکت ها خصوصی هستند و نمی توان اجبار زیادی به آن ها داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha