• یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400061409879
  • خبرنگار : 50201

مدیر عامل آبفای مازندران:

اولویت آبرسانی با مردم بومی مازندران است

 اولویت آبرسانی با مردم بومی مازندران است

ایسنا/مازندران مدیر عامل آبفای مازندران گفت:در مازندران برای جمعیت ۳ میلیون نفر زیرساخت مهیا شده است در حالیکه به ۷ میلیون نفر بومی و غیر بومی خدمات داده می شود و بنابراین باید سه میلیون نفر جمعیت بومی در اولویت باشند.

 بهزاد برارزاده در بازدید مسئولان استانی و شهرستانی از روستای کدیر بخش کجور نوشهر، با بیان اینکه دغدغه و کمبود آب تنها مختص این منطقه نیست، بلکه کل کشور با آن درگیر است، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل تنش و کمبود آب، در ۷ هزار و ۵۰۰ شهر کشور آبرسانی از طریق تانکر انجام می شود.
وی با اشاره به مشکلات کیفیت و کمبود  آب در برخی نقاط غرب مازندران از جمله بخش کجور و.مرکزی نوشهر، گفت:  در شرق استان نیز مشکل کمبود آب همچون غرب وجود دارد.

این مسئول به تلاش نمایندگان مجلس در مازندران جهت اختصاص بودجه از محل محرومیت زدایی اشاره کرد و افزود:  از این محل ۲۱۱ میلیارد تومان و از محل صندوق توسعه نیز ۱۲۷ میلیارد تومان تعلق یافت.
مدیر عامل آبفای مازندران با تاکید بر اولویت این شرکت با مردم بومی استان است، گفت:  در مازندران برای جمعیت ۳ میلیون نفر زیرساخت مهیا شده است در حالیکه به ۷ میلیون نفر بومی و غیر بومی خدمات داده می شود و بنابراین باید سه میلیون نفر جمعیت بومی در اولویت باشند.

برار زاده خطاب به رئیس آبفای نوشهر تاکید کرد:  هرجا که زیرساخت آب مهیا نیست انشعاب داده نشود.

وی از شوراها و دهیاران خواست تا برای تهیه زیرساختهای آب، از افراد غیر بومی و خوش نشین هزینه لازم را دریافت کنند.

مدیر عامل آبفای مازندران در خصوص رفع مشکل کمبود آب در روستای کدیر بیان کرد: از طرف شرکت کارشناسان مربوطه جهت بررسی وضعیت چشمه های زیرزمینی و چاه اعزام خواهند شد.

**شبکه داخلی آب روستای کدیر فرسوده است

سعید یزدانی فرماندار نوشهر نیز  با اشاره به تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستای کدیر که بخش اعظم آن غیر بومی هستند، گفت:  برای این تعداد واحد عوارض سالانه تعریف شده است که شورا و دهیاری باید عوارض سکونت را که رقم قابل توجهی است از این واحدها دریافت کند تا صرف زیرساختهای روستا شود.

وی با اشاره به دریافت حق انشعاب از ۲ میلیون تا بالاتر از هر واحد، اظهار کرد:  اینها ارقام جزو درآمدهای عمومی روستا است که صرف زیرساختها می شود.

فرماندار نوشهر با اشاره به فرسوده بودن شبکه لوله گذاری آب روستا، ابراز کرد: شبکه فرسوده پاسخگوی نیز مردم نیست و اصلاح بخشی از شبکه فرسوده باید در اختیار شورا قرار گیرد.

یزدانی به نامناسب بودن وضعیت آسفالت جاده ورودی روستا اشاره کرد و گفت: در سال جاری اعتبار برای آسفالت محور  روستاهای منجیر، نیرس و بسطام گذاشته شده است و برای روکش آسفالت مابقی محورهای مورد نیاز از محل منطقه محروم تامین خواهد شد که آسفالت روستای کدیر جزو این برنامه است.

*کمبود آب شرب در روستای کدیر

محمود حقیقی عضو شورای روستای کدیر بخش کجور نوشهر نیز به مهم ترین مشکلات این روستا اشاره کرد و گفت: طبق سرشماری، کدیر دارای ۱۷۶ نفر جمعیت است اما باری که بر دوش شورا است در برخی روزها و تعطیلات به هشت هزار نفر می رسد.
وی با ابراز تاسف از اینکه حداقل امکانات از سوی مدیران استانی تنها براساس جمعیت و آمار کاغذی داده می شود، افزود: در زمان انتخابات اخیر با وجود شرایط کرونا حدود هزار و ۱٠٠ نفر از مردم این روستا در پای صندوق رای حاضر شدند و بنابراین باید به صورت ویژه به آن توجه شود.
این عضو شورا وضعیت راه ورودی روستا را بسیار نامناسب برشمرد و گفت:  قسمت اعظم مسیر بدون خط کشی و گاردیل است که خطرات زیادی را به همراه دارد.

حقیقی کمبود آب شرب را از دیگر مشکلات روستا دانست و ادامه داد: حدود ۴۰ کیلومتر لوله گذاری شده است در حالیکه مخزن موجود ظرفیت چهار کیلومتر را دارد.

وی قطعی های مکرر برق و عدم پوشش مناسب اینترنت را از دیگر مشکلات برشمرد و یادآور شد:  اینترنت روستای کدیر همچنان از نسل دوم است که بسیار ضعیف است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha