• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400061510748
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک فعال حوزه مشاغل خانگی عنوان کرد؛

ریسک‌پذیری شرط ورود به حوزه مشاغل خانگی

ریسک‌پذیری شرط ورود به حوزه مشاغل خانگی

ایسنا/اصفهان به اعتقاد یک فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان، برای ورود به حوزه مشاغل خانگی باید ریسک پذیر بود به این دلیل افراد در سطح ابتدایی نیازمند آموزش های تخصصی هستند.

ملیحه وطن خواه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه اگرچه از سال ۹۰ وارد عرضه مشاغل خانگی شدم، اما از سه سال پیش تاکنون به صورت پی در پی در حوزه مشاغل خانگی کارآفرینی می کنم، اظهار کرد: در این مدت بیشتر در حوزه تابلو فرش، قالیبافی، دوخت چرم و ... فعال هستم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مشاغل خانگی با طرح هر خانه یک کارگاه وارد این حوزه شدم، توضیح داد: این طرح با این هدف فعال شدن زنان سرپرست خانوار است و در حال حاضر ۲۳ دار قالی در خانه ها برپا شده و همچنین سه کارگاه فعال قالیبافی داریم که در هر کارگاه بین ۱۰ تا ۱۵ نفر فعالیت می کنند.

این فعال حوزه مشاغل خانگی اما با اعتقاد بر اینکه قوانین و مقررات موجود در توسعه مشاغل خانگی دست و پا گیر است، همانند بیمه کارآفرینی که سرنوشت آن نامشخص است و برخی دستگاه های می گویند افراد در حوزه مشاغل خانگی باید بیمه شوند و برخی چنین نظری ندارند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در حوزه مشاغل خانگی درگیر قوانین سختگیرانه شویم در ادامه راه موفق نخواهیم بود، در حالیکه در این حوزه نیازمند قوانین تسهیلگر هستیم.

وطن خواه با بیان اینکه برای توسعه مشاغل خانگی مقوله بازاریابی بسیار حایز اهمیت است، توضیح داد: امروز زنان بسیاری در حوزه مشاغل خانگی فعالیت دارند، اما در مسیر بازاریابی و فروش دچار مشکل می شوند کارها و تولیداتشان به نوعی رها می شود، در حالیکه اگر بازاریابی درستی انجام شود، می توان کسب و کار را از این مسیر توسعه داد.

وی البته ادامه داد: بعد از بازاریابی، تخصیص تسهیلات به افراد موجب پیش رفتن فعالیت در حوزه مشاغل خانگی می شود.

این فعال حوزه مشاغل خانگی با اعتقاد بر اینکه اصفهان برای توسعه مشاغل خانگی ظرفیت های بسیاری در حوزه های فرش، صنایع دستی، بسته بندی و .... وجود دارد، گفت: اگرچه برخی تولیدات مشاغل خانگی همچون محصولات خوراکی چون ترشی، سبزی و ... تنها قابل عرضه در همان منطقه را دارد، اما به طور قطع تولیدات با کیفیت مشاغل خانگی در حوزه فرش و صنایع دستی قابلیت عرضه در سطح بین المللی و حتی صادرات را دارد.

وی یکی از نقاط ضعف افرادی که می خواهند وارد حوزه مشاغل خانگی شوند را ترس و نداشتن اعتماد به نفس عنوان کرد و گفت: برای ورود به حوزه مشاغل خانگی باید ریسک پذیر بود به این دلیل افراد در سطح ابتدایی نیازمند آموزش های تخصصی هستند.

به اعتقاد وطن خواه، یکی از بزرگترین مشکلات بر سر راه توسعه مشاغل خانگی حمایت نشدن آنها از سوی دستگاه های مختلف همچون اداره کار است.

وی در ادامه به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: این طرح برای کار، راه درازی در پیش دارد، البته در یک سال گذشته آموزش های مختلفی در حوزه های مختلف برگزار کرده است که تداوم آن قطعا می تواند موثر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha