• چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400061712682
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

واکسینه شدن ۸۰ درصد افراد واجد شرایط در اردستان

واکسینه شدن ۸۰ درصد افراد واجد شرایط در اردستان

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: به طور میانگین بیش از ۸۰ درصد افراد واجد شرایط گروه‌های سنی در اردستان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

حسن ذبیحی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: هنوز سهمیه ای از واکسن هایی که چند روز گذشته وارد کشور شده به شهرستان اردستان نرسیده. تاکنون ۲۶۳۳۱ نفر از مردم شهرستان اردستان واکسینه شدند که از این تعداد ۱۴۸۴۱ نفر معادل ۴۴.۶۳ درصد از جامعه هدف دوز اول و ۱۱۴۹۰ نفر معادل ۳۴.۵ درصد از جامعه هدف نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام افرادی را که نوبت دوم واکسن آنها فرا رسیده  با پیامک و یا تماس تلفنی مطلع می‌کنیم، اضافه کرد: گروه‌های سنی سال ۱۳۵۵ و ما قبل آن در شهر، و گروه‌های سنی متولدین ۱۳۶۰ و قبل آن در روستاها، بیماران زمینه ای و زنان باردار، فرهنگیان جامانده و پرسنل اداره برق شهرستان و خانواده های درجه یک کادر درمان در حال دریافت نوبت اول واکسن هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان درباره گلایه برخی از کارکنان ادارات در خصوص تزریق واکسن کرونا گفت: تزریق واکسن در هر شهرستان بر اساس دریافت مجوزهای لازم از استان انجام می شود و سهمیه آنها بر این اساس تامین می شود. در موضوع تزریق واکسن کرونا شاهد ناهماهنگی ملی هستیم که افراد را بیشتر بر مبنی شغل و حرفه ای که دارند واکسینه می کنند که این موضوع مشکلاتی را به وجود آورده است در صورتی که طبق سند ملی باید بر اساس گروه سنی واکسن تزریق شود.

ذبیحی با بیان اینکه هنوز ابلاغیه ای در خصوص تزریق واکسن برای کارکنان آتش نشانی، پمپ بنزین و کارکنان برخی از ادارات خدماتی دریافت نکردیم، گفت: به تازگی شبکه بهداشت و درمان حجم فضای مرکز واکسیناسیون تجمیعی خود را چند برابر افزایش داده است و قابلیت تزریق ۸۰۰ دوز واکسن در شهر اردستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه آمادگی تزریق هر تعداد واکسن را داریم، خاطرنشان کرد: در شهرستان اردستان استقبال مطلوبی از این طرح شده است و به طور میانگین بیش از ۸۰ درصد افراد واجد شرایط گروه‌های سنی واکسن کرونا را دریافت کرده و ۲۰ درصد جمعیت از واکسیناسیون تاکنون استقبالی نکرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha