• چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400061712732
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد؛

انزوای اجتماعی برای افراد مسن کشنده است

انزوای اجتماعی برای افراد مسن کشنده است

ایسنا/اصفهان یک مطالعه جدید از دانشگاه ییل نشان می‌دهد که افراد مسن تنها و بدون ارتباطات اجتماعی که در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری می‌شوند، بیشتر از افرادی که با خانواده و دوستان در ارتباط هستند، در معرض مرگ و خطر ناتوانی قرار دارند.

این مطالعه که در مجله JAMA Internal Medicine منتشر شد، نیاز بیمارستان ها به شناسایی بیماران مسن تر که فاقد ارتباطات اجتماعی هستند را بیشتر می کند.

بیماران بالای ۶۵ سال به احتمال زیاد با مشکلات عملکردی مانند مشکلات لباس پوشیدن و یا راه رفتن بعد از ترخیص از بیمارستان به خصوص پس از بستری در ICU، روبرو هستند. محققان دریافتند بیش از یک نفر از سه نفر از افرادی که ارتباطات اجتماعی کمی را در دوران بیماری تجربه می کنند، ظرف سه سال پس از ترخیص می‌میرند، این میزان سه تا پنج برابر بیشتر از افراد مسن دارای ارتباطات اجتماعی است.

یک پزشک بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان ییل نیوهاون می گوید: این مطالعه به منظور درک و بهبود عملکرد افراد مسنی که از ICU ترخیص می شوند انجام شد.

به گزارش ایسنا، تیم ییل به بررسی داده های بیماران شرکت کننده پرداختند که بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ در بخش مراقبت های ویژه بستری شده بودند. از شرکت کنندگان در مورد تعاملات اجتماعی، مانند اینکه آیا با خانواده یا دوستان در مورد موضوعات مهم صحبت می کنند؟ با اعضای خانواده یا دوستان خود ملاقات می کنند و یا در رویدادهای اجتماعی شرکت می کنند یا خیر؟ سوالاتی پرسیده شد.

سطوح انزوای اجتماعی از ۰ تا ۶ رتبه بندی شد.

محققان دریافتند که هر نمره انزوای اجتماعی با افزایش خطر ناتوانی عملکردی و مرگ مطابقت دارد. افراد مسن سالمندی که از نظر اجتماعی جدا شده اند، ۵۰ درصد بیشتر از ناتوانی عملکردی در سال پس از بستری در بخش مراقبت های ویژه و ۱۱۹ درصد خطر مرگ بیشتر داشتند.

منبع: medicalxpress

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha