• چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400061713147
  • خبرنگار : 50212

مدیرکل ارشاد استان مرکزی:

نظام آموزشی ایران نیازمند انقلاب و تحول جدی است

نظام آموزشی ایران نیازمند انقلاب و تحول جدی است

ایسنا/مرکزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: نظام آموزشی ایران برای تربیت صحیح فرزندان و آینده سازان نیازمند انقلاب و تحول جدی است.

حجت‌الاسلام عباس دانشی چهارشنبه ۱۷ شهریورماه در هشتادوسومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه که در دفتر امام جمعه و با دستور جلسه ارائه محتوای معنوی، مذهبی، رفتار اجتماعی و ورزشی برای مهد کودک‌ها و بحث و بررسی در خصوص آموزش و رعایت حقوق شهروندی برگزار شد، اظهار کرد: مهدکودک‌ها بیشتر جنبه اشتغال و کسب درآمد برای  فارغ التحصیلان رشته های تربیتی داشته و رویکرد آموزشی ندارند. با تغییر مدیریت مهدهای کودک از سازمان بهزیستی به وزارت آموزش و پرورش باید یک انقلاب در حوزه آموزشی صورت گیرد و جایی که از آن برای اشتغال بهره برداری می شود باید به یک مجموعه فرهنگی متعالی تبدیل شود.

وی تاکید کرد: نظام آموزش و پرورش در تربیت و پرورش نسل جامعه کنونی و گذشته و در طراز انقلاب اسلامی موفق عمل نکرده و باید در حوزه آموزشی انقلابی ایجاد شود.

وی خواستار تجمیع شیوه نامه‌ها و محتواهای آموزشی مهدکودک‌ها، مهدهای حوزه علمیه، مهدهای قرآنی و ...شد که با بهره گیری از نظرات نخبگان و روانشناسان به عنوان سند جامع بکار گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در ادامه گفت: دوگانگی‌هایی که در تصمیمات شرایط کرونایی وجود دارد موجب شده است که هنرمندان مدت طولانی بیکار بمانند و معیشت و زندگی روزمره آنان با مشکلات متعددی مواجه شود.

وی بیان کرد: در شرایط کرونایی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان یارانه در ساوه به هنرمندان پرداخت شده اما این رقم جوابگوی نیاز معیشتی اصحاب فرهنگ و هنر نیست. باید برای شادی‌های مردم  برنامه ریزی کرد و با تدوین برنامه‌ها در سایه پرهیز از تصمیمات دوگانه در راستای معیشت هنرمندان گام برداشت.

حجت‌الاسلام دانشی افزود: در سال های اخیر حدود ۴۰ هزار متر مربع به فضاهای فرهنگی استان افزوده شد که نشانگر توجه استان به حوزه فرهنگ و هنر است و امید است در دولت جدید به اقتصاد هنرمندان توجه بیشتری شود تا مشکلات معیشتی این قشر برطرف شود.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: مدیریت و نظارت بر عملکرد مهدهای کودک باید یک متولی خاص داشته باشد تا به محتوای مهدهای کودک و سبک مدیریت و برنامه های آن سلیقه‌ای نگاه نشود. علت نگاه سلیقه‌ای این است که متولی و ناظر دقیق وجود ندارد.

علی میرزایی افزود: بررسی تخلف یک مهد کودک و محتوای آموزشی این مجموعه‌ها باید هدفمند و براساس ساختاری باشد و دستگاه متولی رسیدگی به تخلفات مشخص و تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: کارکرد مهدکودک به نگهداری کودکانی که والدین آنها شاغل هستند محدود شده است و لازم است تا با محتوای غنی کارکردها را تقویت کرد و این مراکز به صورت سلیقه ای اداره نشوند.

فرماندار ساوه گفت: کمک به غنی‌تر شدن محتواها و تعیین تکلیف متولی مهدهای کودک و ایجاد ضوابط و دستورالعمل‌ها از الزامات برای کارکرد بهینه‌تر است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه نیز گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی دینی و اعتقادی برای مربیان مهدکودک‌ها و بهره‌گیری از آن آموزه‌های دینی در حوزه آموزش از ضروریات است.

حسین محمودی‌فر افزود: تقویت مسئولیت‌پذیری و آموزش استقلال کودکان، جلوگیری از سلیقه‌ای عمل کردن مربیان کودکان، تقویت اعتماد به نفس، شناخت رفتارهای فردی و اجتماعی کودکان، استفاده از ابزارهای متنوع اعم از قصه گویی، سرود، بازی‌ها و حرکات ورزشی گروهی، آموزش قوانین و رفتارهای اجتماعی، جلوگیری از پرخاشگری و تندخویی، بالابردن آستانه تحمل در کودکان، آموزش ایثار و گذشت در بین کودکان و شناساندن مشاغل برای آینده کودکان از موضوعات مهمی است که باید در کنار نظارت بر عملکرد کودکان مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha