• شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400062014852
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مطب‌ها و مراکز درمانی خراسان جنوبی به نوبت دهی غیرحضوری ملزم شدند

مطب‌ها و مراکز درمانی خراسان جنوبی به نوبت دهی غیرحضوری ملزم شدند

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: با تصویب ستاد استانی کرونا، نوبت‌دهی در تمامی مطب‌ها و مراکز درمانی باید به شیوه تلفنی یا اینترنتی باشد و همه وجوه درمان نیز از طریق دستگاه‌های کارتخوان از بیماران اخذ شود.

حمید ملانوری‌، امروز شنبه ۲۰ شهریور در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا با تشکر از همراهی‌های مردم که سبب شد رنگ‌بندی استان تغییر کند، افزود: با توجه به گلایه شهروندان مبنی بر رعایت نشدن ضوابط بهداشتی در مطب‌های بخش خصوصی و آزاد، این موضوع به جهت بررسی به کمیته امنیتی و انتظامی ستاد کرونا ارائه شد.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: بنا بر شواهد موجود و به استناد مصوبه این جلسه، نوبت‌دهی در تمامی مطب‌ها و مراکز درمانی باید به شیوه تلفنی یا اینترنتی انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: زمانی که فروشگاه‌ها مکلف به فروش اینترنتی شده‌اند، پزشکان هم می‌توانند از این قاعده استفاده کنند و به جهت حفظ سلامت مردم، از نوبت‌دهی حضوری و دریافت وجه نقد بپرهیزند.

وی به مراسم و برنامه‌های ویژه ماه صفر اشاره کرد و افزود: مراسم ماه صفر طبق دستورالعمل‌های ابلاغی ماه محرم اجرا می‌شود و سازمان تبلیغات اسلامی موظف به نظارت کامل بر روند اجرای برنامه‌هاست تا نکات بهداشتی به خوبی رعایت شود.

ملانوری با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت مردم در هر مراسمی متذکر شد: انجام رفتار ساختارشکنانه و خلاف ضوابط بهداشتی مورد تایید نیست و باید با افراد خاطی با تذکر کتبی و دریافت تعهد برخورد شود.

وی به اجرای موفق و استمرار طرح شهید سلیمانی در سطح استان اشاره کرد و گفت: الان هم تاکید بر این است که طرح شهید سلیمانی تداوم یابد و به ویژه در مراسم عزاداری با تاکید بر رعایت ضوابط بهداشتی اجرا شود.

وی شرایط استان در زمینه واکسیناسیون کرونا را مطلوب دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید موضوع دریافت سهمیه ویژه واکسن برای استان را دنبال کند و تاکید هم بر تامین واکسن برکت برای دوز دوم افراد است.

ملانوری درخصوص راه‌اندازی و تجهیز مراکز واکسیناسیون جدید به منظور افزایش حوزه‌های تزریق واکسن نیز راهکارهایی ارائه و تصریح کرد: تمامی تقاضاها برای واکسیناسیون، خارج از ضوابطی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، بلااثر است و رد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درخصوص وضعیت فعالیت واحدهای صنفی و بازار، شرایط قبلی همچنان ادامه دارد گفت: در راستای حفظ سلامت مردم، تشدید نظارت‌ها و برخورد با متخلفان از ضوابط بهداشتی در حوزه بازار مورد تاکید ستاد کروناست.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: به جز باشگاه‌های ورزشی، استخرها و تالارها که تعطیل و رستوران‌ها که فقط مجاز به ارائه غذای بیرون‌بر هستند، همه واحدهای صنفی اجازه فعالیت دارند.

وی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را اصل بسیار مهم در رعایت ضوابط بهداشتی خواند و افزود: در این زمینه نباید فرصت را از دست بدهیم و باید از ظرفیت همه رسانه‌ها، صدا و سیما و فضای مجازی برای تولید محتوای جدید استفاده شود.

ملانوری ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن زمان شروع سال تحصیلی، کمیته فرهنگی با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی از ظرفیت پیام‌رسان شاد استفاده کند و یک ساعت خاص را برای آموزش دانش‌آموزان و خانواده‌ها به آشنایی با موضوعات مرتبط با ویروس کرونا اختصاص دهد.

وی با اشاره به تغییر رنگ برخی شهرها که در پی همراهی‌های مردم رقم خورده است گفت: در شهرهای بیرجند، طبس و نهبندان که همچنان قرمز هستند، فرمانداران باید با برگزاری جلساتی ویژه علل مؤثر در تداوم این شرایط را احصا و برای رفع آنها مداخله جدی کنند.

استاندار خراسان جنوبی به موضوع دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی هم اشاره کرد و گفت: دورکاری به عنوان حذف فرد از محیط کاری نیست بلکه فرد باید کار خود را در فضای منزل انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه دورکاری نباید باعث ارائه نشدن خدمت شود افزود: هیچ کدام از خدمات اداری نباید تعطیل شود لذا اگر خدمتی حذف نمی‌شود، نیروی حاضر می‌تواند پاسخگوی مراجعین باشد و شرایط رنگ‌بندی اجازه می‌دهد، کارکنان می‌توانند به تشخیص مدیر دستگاه از دورکاری استفاده کنند.

ملانوری اظهار کرد: همه محورهای خدمتی در تمامی ساعات رسمی اداری باید خدمات خود را ارائه کنند و شهروندان چنانچه در مراجعه به ادارات با نبود پاسخگویی به جهت دورکاری کارمندی مواجه شدند، موارد را به اداره کل بازرسی و ارزیابی عملکرد استانداری گزارش کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha