• جمعه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400062619342
  • منبع : نمایندگی اردبیل

آیت الله عاملی:

دفاع مقدس یک آزمون بزرگ برای ملت و کشور بود

دفاع مقدس یک آزمون بزرگ برای ملت و کشور بود

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دفاع مقدس یک آزمون بزرگ برای ملت و کشور بود و نظام جمهوری اسلامی آزمون کارآمدی خود را در دفاع مقدس ثابت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دفاع مقدس یک آزمون بزرگ برای ملت و کشور بود و نظام جمهوری اسلامی آزمون کارآمدی خود را در دفاع مقدس ثابت کرد.
آیت الله سید حسن عاملی ۲۶ شهریور در خطبه های نماز جمعه با بیان این مطلب افزود: در دنیا ما را با چند امر می‌شناسند که یکی از آنها دفاع مقدس است و دشمنان ما هر برنامه‌ای که برای ما می‌خواهند اجرا کند اول به دفاع مقدس نگاه می‌کنند.
وی با بیان اینکه اقتدار و استقلال جمهوری اسلامی در دفاع مقدس تثبیت شد، افزود: تحقیقاً اگر آمریکا طی ۸ سال اقتدار ملت ما را نمی دید در سال ۲۰۰۳ به جای حمله به عراق، ایران را مورد حمله قرار می داد.
عاملی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس هویت ما و قاب تصویر ملت ماست، ما الان هم کنار همان سفره نشسته ایم آغاج اوز کوکونون اوسته دایانار.
امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی و اهداف دشمن و موقعیت فعلی ما و موقعیت دشمنان ما که این جنگ را به راه انداختند بعد از چهل سال واقعا آموزنده است، تصریح کرد: صدام با ملاحظه حمایت بسیار گسترده ای غرب از عراق و ارتجاع عرب خودش را در موضع بسیار قدرتمند و کشور ما را در نهایت ضعیف دید و لذا قطعنامه ۱۹۷۵ الجزایر را در برابر دوربین‌های تلویزیون پاره کرد و دو ابرقدرت، حمایت مالی ارتجاع عرب و عقبه لجستیکی حداقل ۳۴ کشور دارای تکنولوژی نظامی به صورت کامل پشت سر صدام بود و در برابر آن کشوری قرار داشت با ارتش غیر مجهز و در محاصره که حتی سیم خاردار نمی فروختند به دشمن هواپیماهای سوپر استاندارد با خلبان مربوطه و موشک اگزو سه هدیه می کردند.
وی اظهار کرد: طبعاً خیلی ها نگران بودند حتی از مسئولین کشوری. اما امام در صفحه تلویزیون ظاهر شد و با کمال آرامش فرمود: " چیزی نیست دیوانی آمده سنگی انداخته و رفته در جنگ جوهری آدمها معلوم می شود"  آن روز غرب و صدام خیال کردن کار انقلاب اسلامی به سه هفته و حداکثر یک ماه ساخته است.
به گفته امام جمعه اردبیل، آن زمان دشمن با نهایت کبر ، منیت و تعرض برای نابودی انقلاب اسلامی آمده بود، آن زمان آنها گلوله‌های ژ ۳ و کلاشینکف را حتی در بازارهای سیاه جهانی از ما دریغ می‌کردند و حالا امروز شاهد پرواز موشک‌های نقطه زن، پهپادهای قاره پیما، هواپیماهای جنگی صاعقه و آذرخش و زیردریایی‌های خطرناک و ناوهای جنگی بومی هستند.
عاملی گفت: ما در این جنگ بهترین جوانان خود را از دست دادیم، ۲۲۰ هزار شهید تقدیم عزت و استقلال و تمامیت ارضی کشور اسلامی نمودیم، ما این داغ را فراموش نخواهیم کرد، ما آمریکا را قاتل اصلی می‌دانیم.
وی اضافه کرد: وزیر دفاع آمریکا وارد عراق شد یک روز با صدام بود، فردا صدام دستور حمله را صادر کرد ما شیوخ مرتجع و کشورهای حامی اروپایی را قاتل فرزندان خودمان می دانیم و روزی در معیت حضرت ولی عصر(عج) انتقام آنها را خواهیم گرفت.
عاملی تصریح کرد: این روزها آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به معجونی از التماس و تهدید تبدیل شده‌اند، ایران سطح التزامات خود را در برجام پایین آورده و آنها به احتضار  افتاده اند و از تمام ابزارها هم استفاده کرده اند، چیزی در دستشان جز تهدید نمانده است و اگر دولت قبلی در اول کار خود بعد از ملاحظه تخلف آنها در  پایبندی به قراردادی که به امضای شورای امنیت رسیده بود التزامات خود را پایین می آورد الان همه چیز حل شده بود.
وی افزود: عجیب این است که آنها هنوز هم ملت ما را نشناخته اند و از سر استیصال ملت ما را تهدید می‌کنند و خیال می‌کنند ایران امروز ایران زمان مصدق است که از هر طرف او را محاصره و خفه کنند.
امام جمعه اردبیل اضافه کرد: سه سال پیش نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفت ایران را چنان خفه می کنیم که دو دستی هر چه سلاح دارد به ما بدهد و آنها ۴۰ سال است به ما می‌گویند شما را خفه می کنیم که من در جواب یک سخن نغز می‌گویم:گویند چاقویی بسیار نفیس دست کودکی بود و مردی می‌خواست او را گول زده و چاقو را از دستش بگیرد و به همین جهت چشم و ابرو خود را کج و قیافه اش را عبوس کرد تا کودک بترسد تا چاقو را در اختیار او قرار دهد. کودک با دیدن قیافه او، به آن مرد نابکار گفت:نترس نترس سرت را نمیبرم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha