• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400062719978
  • خبرنگار : 71477

مسدود شدن اپلیکیشن "رای‌گیری هوشمند" ناوالنی با آغاز روند انتخابات دومای روسیه

مسدود شدن اپلیکیشن "رای‌گیری هوشمند" ناوالنی با آغاز روند انتخابات دومای روسیه

در حالی که دومین روز از انتخابات سه روزه مجلس دومای روسیه امروز (شنبه) در حال برگزاری است، اپلیکیشن "رای‌گیری هوشمند" رهبر اپوزیسیون محبوس این کشور از همان لحظه آغاز روند رای‌گیری مسدود شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، انتخابات سه روزه مجلس دومای روسیه از روز جمعه آغاز شد و نخستین روز از این روند رای‌گیری با جنجال متحدان الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون محبوس روسیه خدشه‌دار شد؛ افرادی که شرکت‌های گوگل و اپل را به خاطر حذف اپلیکیشن "رای‌گیری هوشمند" از پلتفورم هایشان متهم کردند.

انتظار می‌رود حزب حاکم "روسیه متحد"، وابسته به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به رغم مشکلات اقتصادی در کشور، بار دیگر پیروز این انتخابات شود. این حزب در حال حاضر از یک اکثریت دو سومی در دوما برخوردار است.

پس از ماه ها اقدامات رسمی برای سرکوب هرگونه مخالفت برجسته، در حال حاضر نگرانی‌های رسمی وجود دارد که میزان مشارکت پایین در انتخابات به اعتبار حزب حاکم لطمه بزند.

پوتین روز پنجشنبه در پیامی ویدئویی به رای‌دهندگان گفت: بدون شک این انتخابات جدید دوما مهم‌ترین رویداد در زندگی اجتماعی ما و در کشورمان است. همه ما می خواهیم افراد مسئول، باکفایت و محترم انتخاب شوند و من برای رسیدن به این هدف روی شما حساب می‌کنم.

امسال ۱۴ حزب برای دستیابی به ۴۵۰ کرسی مجلس دوما با هم رقابت می‌کنند. بیش از ۱۰۸ میلیون تن در داخل کشور واجد شرایط برای شرکت در این انتخابات هستند و دو میلیون روس نیز در خارج از کشور می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

"ایوان ژدانوف"، رئیس بنیاد ضد فساد ناوالنی صبح جمعه اعلام کرد: اپلیکیشن ما موسوم به "رای‌گیر هوشمند" از پلتفورم‌های گوگل و اپل حذف شده‌اند و این یک سانسور سیاسی شرم‌آور است.

این اپلیکیشن به رای‌دهندگان اطلاع می دهد که کدام نامزد برای شکست نامزدهای حزب "روسیه متحد" از موقعیت بهتری برخوردار است.

ژدانوف گفت: دولت خودکامه و پروپاگاندای روسیه به لرزه در خواهد آمد.

"بنیاد مبارزه با فساد" ناوالنی و ۴۰ دفتر منطقه‌ای اش در ژوئیه سال جاری میلادی به عنوان گروه‌های افراطگرا غیرقانونی اعلام شدند و بسیاری از اعضای اصلی ان بازداشت شدند.

در ماه‌های اخیر حدود ۵۰ وب‌سایتی که توسط تیم ناوالنی یا طرفدارانش مدیریت می‌شدند، توسط مقامات روسیه مسدود شدند.

در سال ۲۰۱۹ میلادی، پلتفورم "رای‌گیری هوشمند" نامزدهای اپوزیسیون را که می خواستند ۲۰ کرسی از ۴۵ کرسی شورای شهر مسکو را بدست آورند، تقویت کرد.

وزارت امور خارجه روسیه هفته گذشته جان سالیوان، سفیر آمریکا در مسکو را احضار کرد تا اعتراض خود را به مداخله "غول‌های دیجیتال" آمریکا در انتخابات روسیه مطرح کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha