• سه‌شنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400063022642
  • خبرنگار : 50444

استمرار فعالیت طرح کواپ مجتمع آموزش عالی اسفراین برای پنجمین سال متوالی

استمرار فعالیت طرح کواپ مجتمع آموزش عالی اسفراین برای پنجمین سال متوالی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت مجتمع آموزش عالی اسفراین از استمرار فعالیت طرح کواپ مجتمع آموزش عالی اسفراین در پنجمین سال متوالی خبر داد.

بهگام رحمانی وحید در خصوص جزئیات این طرح اظهار کرد: طرح کوآپ مجتمع آموزش عالی اسفراین (Cooperative Education_ یادگیری مشارکتی) جزو طرح‌های برگزیده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزهٔ ارتباط با صنعت است که ضمن توانمندسازی و افزایش مهارت دانشجویان در محیط‌های صنعتی و آشنایی آن‌ها با فضای واقعی کار در صنعت، زمینه کسب درآمد و جذب آن‌ها در واحدهای صنعتی را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به وجود دو صنعت عظیم فولاد و لوله گستر در شهرستان اسفراین که در سطح کشور و خاورمیانه کم نظیر هستند، تصریح کرد: در پنجمین سال فعالیت این طرح و طی قراردادی در قالب طرح کوآپ (بهینه سازی، برنامه ریزی و نگهداری سیستم‌های مکانیکی و برقی صنایع) طی پیگیری‌ها و جلسات صورت گرفته با مسئولان مجتمع فولاد اسفراین و با توجه به شرایط پاندمی کووید ۱۹ و مجازی بودن آموزش دانشگاه‌ها، برای طرح کواپ سال جدید تعداد دانشجویان مورد نیاز به ۵۵ نفر شامل ۳۲ دانشجوی دختر و ۲۳ دانشجو پسر افزایش یافت.

عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی مجتمع آموزش عالی اسفراین با اشاره به اینکه دانشجویان پذیرش شده بعد از طی دوره‌های ایمنی و آموزش‌های اولیه که در مجتمع فولاد برگزار می‌شود از اوایل مهرماه کار خود را در آن صنعت به مدت یک سال آغاز خواهند کرد، ادامه داد: مهم‌ترین دستاورد این طرح مهارت آموزی و مهارت افزایی تعداد زیادی از دانشجوی رشته‌های مهندسی است که علاوه بر کسب مهارت، حق الزحمه ای نیز از صنعت دریافت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی مجتمع آموزش عالی اسفراین، وی افزود: دانشجویان همکار در این طرح که از بین دانشجویان برتر هر رشته در دو سال اول تحصیل انتخاب می‌شوند با توجه به انجام فعالیت جدی در محیط صنعتی، بلافاصله توانایی جذب در صنایع مختلف را دارند.

این مقام مسئول افزایش روحیه و امید در دانشجویان و اعتماد به نفس در مورد توانایی انجام وظایف محوله را از دیگر دستاوردهای این طرح دانست و افزود: کسب درآمد برای دانشجویان کارشناسی از دیگر دستاوردهای این طرح است، به طوری که در یک بازه پنج ساله، اجرای این طرح حدود بیش از ۵۰۰ میلیون تومان به عنوان حق الزحمه به دانشجویان این دانشگاه پرداخت شده است.

گفتنی است «کواپ» طرحی است که در آن، دانشجو دو تابستان و دو ترم تحصیلی را در صنعت گذرانده، مهارت می‌آموزد و مانند نیروی کار عادی شرکت حقوق دریافت می‌کند تا پس از اتمام دوران تحصیل در دانشگاه، با آمادگی کافی وارد بازار کار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha