مهرداد تولائیان در گفتوگو با ایسنا درباره پروژه احداث یک دستگاه اره و دریل برای افزایش ظرفیت تولید ریل، اظهار کرد: یکی از گلوگاههای تولید ریل ذوب آهن، مربوط به اره و سوراخ کاری ریل بود که با توجه به سرعت پایین تر این بخش خط تولید نسبت به سایر نقاط، ریل های تولیدی در این بخش معطل میماند و به نوعی زمان تولید افزایش می یافت.
وی گفت: با توجه به این چالش، اره و دریل جدید را خریداری و نصب کردیم تا بتوانیم به این بخش از تولید ریل سرعت دهیم.
معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان، افزود: با توجه به اهمیت و دقت بالای ریل در خطوط راه آهن، تکنولوژی اره و دریل از خارج کشور، وارد مجموعه ذوب آهن شد، تا سوراخ کاری و برش کاری ریل با دقت بالایی انجام شود که این کار موجب افزایش سرعت دو برابری ریل می شود.
به گفته تولائیان، هزینه ارزی واردات این تکنولوژی زیر یک میلیون دلار است.
وی با اشاره به ظرفیت تولید ریل در ذوبآهن، اظهار کرد: کارگاه ۶۵۰ ذوب آهن چند محصول تولید می کند و اگر این کارگاه بخواهد تنها یک محصول تولید کند ظرفیت تولید ریل در سال ۳۰۰ هزار تن و بالاتر است، اما با توجه به اینکه در این کارگاه سبد محصول تولید می شود در شرایط فعلی در ماه می توانیم بین ۱۰ تا ۱۲ روز را به تولید ریل اختصاص دهیم.
معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان، تصریح کرد: اگرچه در حال حاضر ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن ریل را داریم، اما با ورود این اره و دریل جدید در شرایط فعلی امکان داریم با همین تعداد روز در ماه، ظرفیت تولید سالانه ریل ذوب آهن را به میزان ۲۰۰ هزار تن عملیاتی کنیم.
وی به بازارهای هدف ریل اشاره کرد و گفت: با توجه به محدود بودن تولیدکنندگان ریل در دنیا، این بازار وجود دارد، البته در شرایط کنونی کشور و تناژ تولید و توسعه خطوط ریلی در کشور تمام تمرکز ذوب آهن تامین ریل مورد نیاز بازار داخل است.
تولائیان گفت: زمانی که از ریل حرف می زنیم، منظور افزایش تولید انواع خطوط ریلی از مترو، ریل های معدنی و راه آهن است و با توجه به افزایش سرعت تولید ریل، ظرفیت تولید نیز بالا خواهد رفت که بسته به سفارش مشتری اقدام به تولید محصول خواهیم کرد.
وی درباره برنامه صادراتی ریل ذوب آهن، توضیح داد: هنوز برنامه قطعی و عملیاتی برای صادرات محصول ریل خود نداریم، هر چند که در حال بررسی بازارهای خارجی هستیم.
معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان با اشاره ها به تحریم ها و تاثیر بر بازارهای صادراتی ذوب آهن، گفت: اگرچه تحریمها کار را پیچیده میکند، اما در صورت وجود بازار، به طور قطع راهکارهای صادراتی را پیدا خواهیم کرد، اگرچه اولویت ذوب آهن در تولید ریل تامین نیاز بازار داخل است.
انتهای رپورتاژآگهی
نظرات