• چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400063123566
  • خبرنگار : 50046

آبنبات ریزان بجنوردی دل و دماغی برای کار کردن ندارند/ بازارچه سوغات مهمترین مطالبه آبنبات ریزان

آبنبات ریزان بجنوردی دل و دماغی برای کار کردن ندارند/
بازارچه سوغات مهمترین مطالبه آبنبات ریزان

ایسنا/خراسان شمالی رئیس اتحادیه آبنیات ریزان خراسان شمالی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین سوغات این استان آبنبات بجنورد است، تصریح کرد: اما متاسفانه در حال حاضر آبنبات ریزان این شهر دل و دماغی برای کار کردن ندارند.

فدایی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طی سه چهار سال گذشته با ریزش شدید واحدهای تولیدی آبنبات ریزی در بجنورد مواجه بودیم، گفت: اما دو سالی است که تعداد ثابت مانده و هم اکنون حدود ۷۰ واحد آبنبات ریزی مشغول به کار هستند.

وی افزود: اما در حال حاضر این واحدهای تولیدی فقط با ۳۰ درصد ظرفیت خود در حال کار کردن هستند، برخی واحدها فقط دو تا سه روز فعال هستند و واحدهایی که در دو شیفت کار می کردن، تولید آبنبات در آن ها به یک شیفت رسیده است.

فدایی تصریح کرد: علت اصلی آن کاهش مشتری در بازار است که شیوع ویروس کرونا بر این امر تاثیرگذار بوده است.

وی توضیح داد: ۷۰ درصد مشتری های آبنبات بجنورد مسافران و گردشگران بودند که با شیوع کرونا و محدود شدن مسافرت ها، تعداد مشتری ها به شدت کاهش یافت.

رئیس اتحادیه آبنبات ریزان خراسان شمالی با بیان اینکه میزان مصرف آبنببات از سوی مردم این استان کم است، تاکیدکرد: مصرف آبنبات نسبت به قند سالم تر است، بنابراین برای پابرجا بودن واحدهای آبنبات ریزی نیاز به حمایت مردم این استان از این واحدها هستیم.

وی با تصریح بر اینکه تاکنون هیچ حمایتی از واحدهای آبنیات ریزی این شهر نشده است، گفت: فعالیت ۷۰ واحد نیز در زمان کنونی جای تحسین دارد.

فدایی تاکیدکرد: ایجاد بازارچه سوغات در محل کنارگذر بجنورد یکی از مهمترین مطالبات واحدهای آبنبات ریزی است، چراکه با راه اندازی کنارگذر دیگر مسافران از داخل شهر عبور نمی کنند و اغلب آن ها خریدهای خود را در آشخانه و یا چناران در خراسان رضوی انجام می دهند.

وی بیان کرد: با اعطای زمین در این محل و راه اندازی بازارچه و مسجد این واحدها نیز می توانند از این فرصت استفاده کنند.

فدایی تاکیدکرد: محصول آبنبات متعلق به بجنورد بوده و بسیاری از استان ها استادکار به این استان برای یاد گرفتن جهت تولید فرستاده و هم اکنون این محصول در سایر استان با انواع طعم ها در حال تولید بوده و از فروش خوبی نیز برخوردار هستند اما هنوز آبنبات ریزان این شهر به علت عدم حمایت ها در مسائل ابتدایی خود باقی مانده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha