• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400070301213
  • خبرنگار : 71496

واکنش حماس و جهاد اسلامی فلسطن به حمایت آمریکا از سامانه "گنبد آهنین"

واکنش حماس و جهاد اسلامی فلسطن به حمایت آمریکا از سامانه "گنبد آهنین"

دو جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین حمایت مالی یک میلیارد دلاری آمریکا از پروژه "گنبد آهنین" رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، دو جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به تصمیم کنگره آمریکا درباره اختصاص مبلغ یک میلیارد دلار برای پروژه "گنبد آهنین" رژیم صهیونیستی، این اقدام را محکوم کردند.

عبد اللطیف القانوع، سخنگوی جنبش حماس در گفتگویی مطبوعاتی اظهار کرد: تصمیم کنگره آمریکا نشان‌دهنده استمرار جانبداری این کشور از اسرائیل است که به سطح مشارکت با این رژیم اشغالگر در جنگ علیه مردم ما، نابود کردن خواسته‌های ملی آنها و ایستادن در کنار رهبران جنایتکار این دشمن رسیده است.

القانوع گفت: اینکه آمریکا به حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی و داشتن گنبد آهنین و توانمندی‌های نظامی بزرگ آن ادامه می‌دهد، هرگز به این رژیم در خاک ما امنیت نخواهد بخشید و هرگز از این رژیم در برابر حملات مقاومت و نابودی‌اش حفاظت نخواهد کرد.

سخنگوی حماس در ادامه از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست به دولت آمریکا تکیه نکرده و برای مقابله با حمایت مستمر آمریکا از اشغالگران صهیونیستی موضعگیری را در پیش بگیرد.

داود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز به آناتولی گفت: این تصمیم جانبداری آمریکا از اسرائیل و شکست آنهایی را نشان می‌دهد که بر روی تغییری واقعی در سیاست دولت آمریکا نسبت به مساله فلسطین شرط‌بندی کرده بودند.

سخنگوی جهاد افزود: اقدامی که آمریکا در پیش گرفته با اصول عدالت تعارض دارد.

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه با وجود مخالفت برخی از نمایندگان دموکرات در کنگره اختصاص مبلغ یک میلیارد دلار برای حمایت از پروژه "گنبد آهنین" رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

آمریکا سال گذشته میلادی نیز مبلغ ۳.۸ میلیارد دلار را به عنوان بخشی از تعهد سالانه و بلند مدت خود برای کمک‌های مالی به تل‌آویو اختصاص داد، این کمک‌های نقدی در قالب توافقنامه‌ای قرار می‌گیرند که باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۶ برای پرداخت مبلغ ۳۸ میلیارد دلار در طول ۱۰ سال به پروژه‌های نظامی رژیم صهیونیستی امضا کرد.

تل‌آویو از واشنگتن موشک‌های رهگیری "تامیر" را که در سامانه "گنبد آهنین" استفاده می‌شوند و قیمت هر کدام از آنها ۵۰ هزار دلار است، دریافت می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی در جنگی که این رژیم در روزهای ۱۰ تا ۲۱ مه گذشته علیه نوار غزه آغاز کرد، از تعداد زیادی از این موشک‌ها برای مقابله با خمپاره‌های گروه‌های فلسطینی استفاده کرد.

در آن جنگ تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی به شهادت رسیده و زخمی شدند و همچنین واحدهای مسکونی فلسطینی‌ها و زیرساخت‌ها در نوار غزه آسیب دیدند و بر وخامت شرایط فلسطینی‌ها در این منطقه محاصره شده از سال ۲۰۰۶ افزودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha