• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400070301668
  • خبرنگار : 50177

نماینده ولی‌فقیه در استان:

عملیاتی شدن سند تحول بنیادین در لرستان نیازمند استفاده از ظرفیت نخبگان است

 عملیاتی شدن سند تحول بنیادین در لرستان نیازمند استفاده از ظرفیت نخبگان است

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت:برای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از ظرفیت فرهیختگان و برجستگان در درون و بیرون از آموزش و پرورش استفاده  شود.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، امروز سوم مهرماه در آیین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر و مقاومت در لرستان که در دبیرستان دخترانه شاهد خرم‌آباد همزمان با سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی در کشور همیشه مصادف با گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس است، دفاعی که دانش‌آموزان و معلمان نقشی ستودنی در آن داشتند و این وظیفه ما را در پاسداشت این دو قشر بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران  انقلابی فرهنگی و دینی بوده، هست و خواهد بود، بیان کرد: نهاد آموزش و پرورش که مرکب از معلمان و کادر پر تلاش تعیلیم و تربیت و دانش‌آموزران است در پیدایش انقلاب نقشی ستودنی داشتند و در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی هم نقش آنان کم‌نظیر بوده و گواهی آن ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و صدها معلم شهید در پیروزی انقلاب به ویژه در دفاع مقدس هشت ساله بوده است.

شاهرخی راه ارتقا و پیشرفت را عبور از درون آموزش و پرورش و عرصه تعلیم و تربیت عنوان کرد و با اشاره به اینکه هر جامعه‌ای برای رسیدن به رشد، بالندگی و شکوفایی برسد نیازمند بایدها و نبایدهایی است و پایه این بایدها و نبایدها از درون آموزش و پرورش و از جایگاه تعلیم و تربیت برمی‌خیزد، تصریح کرد: در جمهوری اسلامی برای گسترش آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت تلاش‌های فراوانی شده اما عمق کار وسیع بوده و میدان برای عرصه‌های خدمت گسترده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد: لرستان همچنان نیازمند خدمت است و باید در این استان برای خدمت در همه ابعاد به ویژه آموزش و پرورش پرداخته شود چراکه هنوز مدارسی داریم روستایی و مدارسی که در درون کوه‌ها و کوهپایه‌ها هستند و بدور از مراکز شهری هستند و برای دفع این مشکلات باید برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: مدارسی داریم که به لحاظ تجهیزاتی در فقر به سر می‌برند و باید این عدالت آموزشی با تلاش فراوان و با گرفتن بودجه از مرکز و با اعتباراتی که ۸۵ درصد آنها هنوز متمرکز است با پیگیری‌های مستمر مدیران اجرایی و نمایندگان مجلس در راستای رفع این کمبودها و تجهیرات به نقطه قابل قبولی برسیم.

شاهرخی بر لزوم توجه برنامه‌ریزان آموزش و پرورش در سطح کلان به ظرفیت‌هایی آموزش و پرورش تأکید کرد و با اشاره به اینکه باید شاخص‌های یک مدرسه موفق تعیین و به سمت آن شاخص‌ها خرکت شود،  ادامه داد: شاخص‌های انضباط دانش‌آموزان، ارتباط اولیا و مدارس مشخص شود؛ از طرفی باید چشم‌انداز ترویج قرآن کریم تعیین و راهکارهای ارتقای این چشم‌انداز مشخص و هدف‌گذاری شود.

وی با تاکید براینکه در الگوهای رفتاری چه برنامه‌ای وجود دارد؟ و در باب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چه مقدار پیشرفت حاصل شده است؟ اضافه کرد: شاخص‌ها باید تعیین شود تا بدانیم در چه نقطه‌ای هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه برای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  از ظرفیت فرهیختگان و برجستگان در درون و بیرون از آموزش و پرورش استفاده  شود،  خاطرنشان کرد: در هر مدرسه‌ای می‌توان این برنامه را بومی‌سازی کرد تا هر مدرسه‌ای بداند در کجای شاخص‌ها قرار دارد و تعلیم و تربیت را در کنار هم ببینند.

شاهرخی بر توجه به اخلاق و معنویت در تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: نمی‌شود که تعلیم باشد اما رشد، تربیت و عدالت اجتماعی همراه آن نباشد و این درحالیست که توجه به مسائل تربیتی باید پیش از مسائل تعلیمی باشد.

انتهای پیام

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha