• یکشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400070402505
  • خبرنگار : 50214

رئیس کل دادگستری یزد:

انتظار دستگاه قضایی از شهردار رفع زمینه‌های فسادزاست

انتظار دستگاه قضایی از شهردار رفع زمینه‌های فسادزاست

ایسنا/یزد رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: سالم‌سازی و بر طرف کردن زمینه‌های فسادزا و اصلاح امور برای تسهیل امور مردم باید از اولویت‌های شهردار باشد.

«غلامعلی دهشیری» در دیدار با شهردار جدید یزد اظهار کرد: شهرداری از جمله ادارات پر تردد و پر مراجعه برای مردم است که در سه سطح ارائه خدمات، حفظ و توسعه فضای سبز و توجه به امور فرهنگی و اجتماعی با آحاد جامعه در ارتباط است که این سطح از گستردگی خدمات و ارتباطات، نیازمند حضور نیروهای جهادی با روحیه انقلابی است.

وی تصریح کرد: باید به مدیرانی میدان داد که دل در گروه خدمت بی منت به مردم دارند و فرصت ها را برای انجام امور و پاسخ گویی به ارباب رجوع غنیمت می‌شمرند.

این مقام قضایی بر ارتقاء سطح علمی اداره شهرداری و مدیریت امور با اخذ مشاوره از مدیران قوی، نخبگان و فرهیختگان تأکید و ابراز کرد: مدیریت بر شهر میراث جهانی با مؤلفه‌های فرهنگی خاص، نیازمند توجه ویژه به امر آموزش، عمران و فرهنگ سازی دارد که این امر باید در ارتباط مستمر با جامعه علمی و دانشگاهی، حوزوی، متخصصان و صاحب نظران در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی شود.

وی ارتباط و تعامل سازنده با نهادهای اجرایی، امنیتی و قضایی را خواستار شد و گفت: برای ایجاد زمینه پیشرفت و تعالی، ایجاد زمینه های ارتباط های دو سویه کاربردی و اثر گذار در زمینه حل و فصل مشکلات مردم ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان بر حاکمیت تعامل بدون تداخل در مدیریت شهرداری نیز تأکید و بیان کرد: شهردار نیازمند یک استقلال قانونی است تا با دوری از جریان‌گرایی و استقلال در حوزه تصمیمات شهری بتواند به وظایف و رسالت حساس خود فائق آید و حواشی و تعارض منافع را کنترل کند.

وی تکریم ارباب رجوع را مهمترین رویکرد مدیران جهادی دانست و گفت: تکریم مراجعین و اهتمام به تسریع و تسهیل فرایند امور ارباب رجوع در ایجاد ذهنیت مثبت در مردم و افزایش اعتماد آنان به مجموعه شهرداری اثر دارد.

دهشیری ایجاد بسترهای نظارت مردم بر عملکرد مدیران و کارکنان شهرداری را مهم دانست و اظهار کرد: جلب مشارکت و نظارت پذیری از مردم و استقبال از سوت زنان فساد بسیار راهگشا در امر مبارزه با فساد است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، دادستان و معاونین دادگستری نیز در این نشست به تناسب حوزه کاری خود مسائلی را مطرح کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha