• چهارشنبه / ۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400070704405
  • منبع : نمایندگی همدان

تولید سالیانه ۱۰ گرم زهر در تنها مزرعه پرورش "عقرب" غرب کشور

تولید سالیانه ۱۰ گرم زهر در تنها مزرعه پرورش "عقرب" غرب کشور

ایسنا/همدان مدیر محیط زیست شهرستان فامنین از تولید سالیانه ۱۰ گرم زهر عقرب در مزرعه پرورش "عقرب" این شهرستان خبر داد.

فاطمه موسوی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: مزرعه پرورش عقرب فامنین تنها مزرعه پروش عقرب در غرب کشور بوده که در سال گذشته با ظرفیت اسمی  ۱۸۰ هزار قطعه عقرب و با اعتباری افزون‌بر ۳.۵ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه این واحد به‌صورت میانگین سالیانه دارای ۱۰ گرم تولید زهر عقرب است، تصریح کرد: محصول این مجموعه ضمن تأمین ماده اولیه کارخانه‌های داروسازی، به کشورهای اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه این  واحد کشت،پرورش، نگهداری  و تولید سم عقرب در اراضی روستای تاوه با اشتغال سه نفر در زمینی به مساحت ۶۵۰۰ متر مربع با حدود ۷۰۰ متر مربع زیربنا واقع  شده، تصریح کرد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی بر طرح توسعه این واحد را در برنامه خود دارد.

وی همچنین  افزود: در رابطه با چنین طرح‌های نو و جدید یک مورد متقاضی نیز  برای تکثیر پرندگان شکاری به محیط زیست شهرستان مراجعه کرد که به‌دلیل عدم پیگیری به صورت ابتر باقی ماند.

موسوی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه برای محل دفن زباله شهر فامنین محل مناسبی در نظر گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: این امر یکی از معضلات زیست محیطی شهر فامنین بوده که برای مرتفع شدن مشکل به دنبال آن هستیم محل پسماند شمال شرقی شهر را به اجرا در آوریم .

وی اضافه کرد: برای این کار باید مطالعات مکان‌یابی و جانمایی طرح انجام شود در غیر این‌صورت انتقال زباله‌های شهر فامنین به سایت زباله شهر همدان ضرورت خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، در بحث داروسازی از پروتئین‌های زهر عقرب برای درمان بیماری‌هایی از جمله سرطان، دیابت نوع یک و دو، ایدز، رماتیسم مفصلی، ام‌اس، التهاب روده، بیماری اسکلروز و … استفاده می‌شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha