• دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400071207907
  • منبع : نمایندگی ایلام

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان ایلام:

احیاء جهادسازندگی می‌تواند رونق‌بخش تولید واقعی در روستاها باشد

احیاء جهادسازندگی می‌تواند رونق‌بخش تولید واقعی در روستاها باشد

ایسنا/ایلام دبیر جامعه اسلامی مهندسین ایلام گفت: با احیاء جهادسازندگی مردم مناطق محروم دوباره طعم خدمت جهادگران و سنگرسازان بی سنگر را خواهند چشید و شاهد رونق تولید به معنای واقعی در سطح روستاها خواهیم بود.

مهندس «خدابخش داودی‌نصر» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: عزم جدی دولت مردمی برای احیای نهاد مقدس جهاد سازندگی و توجه ویژه به مرکز ثقل تولید و خودکفایی کشور یعنی روستاها، باعث تقویت روحیه و امیدواری نیروهای انقلابی و جهادی شده است.

وی گفت: امیدواریم با استقرار این نهاد مقدس ترجیحاً به عنوان یکی از نهادهای زیرمجموعه نظام و حکومت اسلامی و حذف و رفع نگاه‌های یک سویه و جزیره‌ای به روستاها و روستائیان و لزوم جامع‌نگری و یکپارچه سازی مدیریت روستایی از زوایای مختلف فرهنگی ، عمرانی، اجتماعی، اقتصادی (کشاورزی، صنعت، خدمات و نفت و گاز) ، سیاسی و جغرافیایی  به صورت کاملاً هماهنگ و با برنامه و با خروجی مشخص بر اساس شاخص های شناخته شده ی ملی،  روستاها بتوانند همانند دوران مدیریت جهاد سازندگی ، شٱن و جایگاه واقعی خود را بیایند.

دبیر جامعه‌ی اسلامی مهندسین ایلام ابراز امیدواری کرد بعد از سالها دوری از مدیریت جهادی،  دوباره مناطق محروم طعم خدمت جهادگران و سنگرسازان بی سنگر را بچشند و شاهد رونق تولید در سطح روستاها باشیم.

وی تصریح کرد: جهادسازندگی با اجرای فعالیت‌های متنوع و وسیع فرهنگی، مهارتی،، آموزشی و ترویجی، کشاورزی، عمرانی، تحقیقات و بررسی مسائل روستایی، سرشماری عمومی نفوس و مسکن، تامین و انتقال آب کشاورزی ، آبخیزداری ، آبخوان داری ، بهداشت و درمان و ... در مدت زمانی اندک با کمترین هزینه و بیشترین کارایی زمینه ساز رشد و شکوفایی اقتصادی، افزایش درآمد و رفاه نسبی روستاییان و کاهش محرومیت شده بود که می‌توان آن توانایی‌ها را با رویکرد جدید در خدمت تولید به کار گرفت.

داودی‌نصر درباره پیشینه‌ی فعالیت‌های جهاد سازندگی گفت: تلاش شبانه روزی جهادگران با حداقل حقوق و مزایا و تقدیم شهدایی گرانقدر ، چهره محروم روستاها را دگرگون ساخت و به تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب اسلامی هنوز جنگ شروع نشده بود که جهاد سازندگی شهید داد .

وی تصریح کرد: دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی فهمیده بودند که جهاد سازندگی با رفع محرومیت روستاها ، زمینه‌ساز صدور انقلاب خواهد شد و این چیزی نبود که دشمنان به راحتی آن را بپذیرند. تفکر جهادی توام با ایثار و از خودگذشتگی و جهاد و شهادت ، کارهای نشدنی را امکان پذیر ساخت و خطاب کردن نیروهای جهاد سازندگی با عنوان فرزندان عزیز جهادی توسط امام راحل به عنوان مدالی زرین و ارزشمند گردن آویز جهادگران شد.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین ایلام ادامه داد: هم زمان و هم پای تلاش وسیع جهادگران در عرصه سازندگی و روستاها در حالی که هنوز ۱۵ ماه از عمر مبارک این نهاد انقلابی نگذشته بود با فرمان امام راحل،  جهادسازندگی روانه جبهه‌های حق علیه باطل شد و به صورت رسمی عهده دار کار مهندسی رزمی جنگ در قالب قرارگاه ها و گردان های سازمان یافته شد و آرایش رزمی و نظامی به خود گرفت و در این عرصه نیز همانند جبهه سازندگی،  رشادت و شهامت خود را به خوبی نشان داد و خیلی زود مفتخر به عنوان با مسمای سنگرسازان بی سنگر از کلام نورانی امام خمینی شد.

داودی‌نصر تاکید کرد: اجرای کارهای متفرقه و پراکنده و موازی کاری و دوباره کاری و نبود یک نگاه و رویکرد جامع و یکپارچه در روستاها نتیجه‌ی ادغام جهاد سازندگی بود که امیدواریم در دولت سیزدهم این آسیب جبران شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha