• دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400071208318
  • خبرنگار : 50165

در جلسه قرارگاه جهادی مدیریت دانش عنوان شد؛

نیازسنجی؛ پیش‌شرط آغاز پژوهش

نیازسنجی؛ پیش‌شرط آغاز پژوهش

ایسنا/زنجان در جلسه قرارگاه جهادی مدیریت دانش؛ نیازسنجی به عنوان پیش‌شرط آغاز پژوهش‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز تیپ ۲۱۶ زرهی مستقل زنجان پیش از ظهر امروز (۱۲ مهرماه) در جلسه قرارگاه جهادی مدیریت دانش که در محل تیپ ۲۱۶ مستقل زرهی شهید مخبری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه تحقیقات صنعتی و نظری در این تیپ انجام می‌شود، اظهار کرد: اقدامات خوبی تاکنون انجام شده و این اقدامات برای پیش‌برد تحقیقات از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌ها استفاده می‌شود.

سروان محمد طالبی ادامه داد: دریافت طرح و ایده و تبدیل آن به پروپوزال، جمع‌آوری تجارب، برگزاری نمایشگاه ابتکارات و دست‌آوردهای تیپ، همکاری با مرکز مطالعات و تحقیقات و تدوین آیین‌نامه‌های رزمی نزاجا، تالیف کتاب و کتابچه، جمع‌آوری بروشور، بولتن، فصلنامه، پایان‌نامه و ... از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی افزود: از سال ۹۶ تاکنون ۹۰ طرح و پروپوزال مورد بررسی قرار گرفت که ۱۷ مورد آن عملیاتی شده و فقط امسال بیش از ۱۳۰ مقاله توسط هیئت اندیشه‌ورز تیپ دریافت و ۳۵ مقاله به مرکز ارسال شده است.

این مسئول با تاکید بر لزوم همکاری و تعاملات علمی مراکز نظامی با دانشگاه‌های پیشرو و مراکز علمی، خاطرنشان کرد: امید است با به سرانجام رسیدن تفاهم‌نامه منعقده بین مراکز نظامی و دانشگاه‌ها، نتایج خوبی حاصل شود.

در ادامه این جلسه، مسئول معاونت دانش و پژوهش سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، هدف از برگزاری این جلسات را آشنایی برای هم‌افزایی نیروهای مسلح و موسسات و مراکز علمی عنوان و اظهار کرد: برای جلوگیری از موازی‌کاری و حل مشکلات، جلسات باید مستمر باشد.

سرهنگ محسن ریحان‌نیا ادامه داد: در جلسات باید زمینه‌های همکاری مشخص شود و هم‌سوسازی برای منافع سازمانی که در اعتلای کشور است، زودتر اتفاق بیفتد. استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها به خصوص در مسائل اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دفتر پژوهش و تحقیقات فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز در این جلسه، اظهار کرد: فرماندهی انتظامی استان زنجان تاکنون اولویت و نیازهای پژوهشی مورد نیاز خود را شناسایی کرده است که در مباحث پژوهشی این مسئله اهمیت بالایی دارد.

سرهنگ مسعود نصرت‌آبادی ادامه داد: این جلسات می‌تواند نتیجه ارتقای توان واحدهای نظامی را به همراه داشته باد، مشروط به اینکه هم‌افزایی جهادی در بین واحدها شکل بگیرد. همچنین زمان به عنوان فاکتور سرمایه برای نیروهای مسلح اهمیت بالایی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده واحد پژوهش جهاددانشگاهی استان زنجان ضمن توضیح بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی و عملکرد آن، اظهار کرد: خدمات تخصصی پژوهشی فناوری اطلاعات و ارتباطات، مرکز خدمات تخصصی کنترل مواد غذایی و کشاورزی با محوریت محصولات سالم و امنیت غذایی و مرکز نانومواد که در حوزه فناوری نانو فعالیت می‌کند، زیرمجموعه معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان زنجان است.

سعید اسمعیلی ادامه داد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی از توانمندی نیروهای خود در حال ارائه خدمات در حوزه‌های تحت پوشش خود بوده و باید توجه داشت که در بحث پژوهش، نیازسنجی اولویت اول است و آشنایی با نیازها و عمیق بودن شناخت در نیازها، اهمیت بالایی دارد.

مسئول دفتر ارتباط دانشگاه با صنعت دانشگاه زنجان نیز گفت: برای گسترش همکاری‌ها باید نیازسنجی در بخش‌های نظامی انجام شود و این بخش‌ها علاوه‌ بر تعریف مسئله از کار تیمی که برای توسعه انجام می‌شود، حمایت کند.

رسول محرمی ادامه داد: باید توجه داشت که صرفاً توسعه دانش هدف نیست، بلکه به‌ کارگیری دانش و رفع مشکلات به وسیله آن، اولویت اول و هدف نهایی تشکیل این جلسات است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان نظرات خود را در رابطه با نحوه همکاری اعلام کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha