• جمعه / ۱۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400071610404
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

فراخوان بررسی ظرفیت‌های گردشگری مناطق کویری خراسان جنوبی اعلام‌ شد

فراخوان بررسی ظرفیت‌های گردشگری مناطق کویری خراسان جنوبی اعلام‌ شد

ایسنا/خراسان جنوبی دبیر کارگروه سرمایه گذاری گردشگری کویر و بیابان خراسان جنوبی گفت: فراخوان بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری مناطق کویری و بیابانی استان و ارائه راهکارها برای سرمایه‌گذاری؛ کارآفرینی و توسعه استان اعلام شد.

دکتر محمد اسکندری‌ثانی، عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند و دبیر کارگروه سرمایه‌گذاری گردشگری کویر و بیابان خراسان جنوبی اظهار کرد: به استناد سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به استان خراسان جنوبی و مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در شهریورماه 1400  فراخوان بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری مناطق کویری و بیابانی استان و ارایه راهکارها برای سرمایه‌گذاری؛ کارآفرینی و توسعه استان طراحی  شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، وی در مورد پیشینه این طرح گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان محور توسعه گردشگری کویر و بیابان به عنوان یکی از محورهای مهم توسعه استان بیان شد و پیرو آن در صورت جلسه شواری برنامه ریزی استان هم این بحث مصوب شد.

وی بیان کرد: دانشگاه بیرجند با توجه به برگزاری همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت و تدوین طرح جامع گردشگری استان به عنوان دبیر مشخص شده است و با توجه به سند چشم انداز و مأموریت‌گرایی دانشگاه و نقش آن در توسعه منطقه‌ای با این اقدام‌ در سیاست گذاری‌های توسعه استان نقش ایفا خواهد کرد.

اسکندری‌ثانی افزود: اشخاص حقیقی، حقوقی، نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کویر و بیابان می‌توانند خلاصه طرح سرمایه‌گذاری کسب‌وکار در حوزه‌های مرتبط با گردشگری کویر (آموزش و فرهنگ‌سازی‌؛ مسیرهای گردشگری؛ بازاریابی و تبلیغات؛ تقویت سازمان‌های مردم نهاد؛ نوآوری و فناوری؛ اشتغال پایدار و توانمندسازی جوامع محلی) را حداکثر تا تاریخ 20 مهر 1400 به دبیرخانه کمیته بررسی ظرفیت‌های کویری و بیابانی استان مستقر در معاونت پژوهشی دانشگاه بیرجند ارسال کنند.

وی یادآور شد: ایمیل Tourism.shkh2021@birjand.ac.ir و  سایت karafarini.birjand.ac.ir و فکس ۰۵۶-۳۱۰۲۸۰۰۰ پذیرای طرح‌هاست.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha