• دوشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400071913059
  • خبرنگار : 50214

استاندار یزد:

مدارس یزد نیمه آبان به صورت حضوری بازگشایی می‌شوند

مدارس یزد نیمه آبان به صورت حضوری بازگشایی می‌شوند

ایسنا/یزد استاندار یزد گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا از نیمه آبان امسال مدارس استان به صورت حضوری و باشرایط خاص و رعایت ضوابط بهداشتی بازگشایی می شوند.

«مهران فاطمی» در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: باید همه تمهیدات لازم برای بازگشایی مجدد مدارس به صورت حضوری پیش بینی شود و در این زمینه توجیه خانواده ها و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نزدیک به دو سال است که دانش آموزان از فضای مدرسه دور مانده اند، اظهار داشت: در کشورهای توسعه یافته به دلیل کرونا همه صنایع و کسب و کار آنها تعطیل شد اما نظام تعلیم و تربیت آنها تعطیل نشد و این نشان می دهد که آموزش و پرورش در توسعه یافتگی نقش بسیار مهمی دارد.

فاطمی ادامه داد: در دوران کرونا بیشترین آسیب به نهادهای آموزشی وارد شد بنابر این فضای مدارس باید به گونه ای مدیریت شود که کمترین لطمه به  نظام تعلیم و تربیت وارد شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان یزد، حوزه تربیت را اولویت اصلی آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: از ظرفیت سمن ها و نهادهای فرهنگی برای موضوع های تربیتی در مدارس استفاده شود و با استفاده از نظرات مشاوران خبره ، مدیران تربیتی و کارشناسان سابق و فعلی آموزش و پرورش آسیب های موجود در مسیر مباحث تربیتی رفع شود.

فاطمی گفت: اکنون نگاه عمیق فرهنگی در شورای اسلامی فعلی شهر یزد حاکم است و برای نظام تعلیم و تربیت استان فرصتی است تا با برگزاری جلسه مشترک با شورای شهر تفاهم نامه هایی بسته شود تا در زمینه مسائل تربیتی مدارس همکاری لازم صورت گیرد زیرا هرگونه هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای آینده کشور است .

وی با تشریح کمبود فضاهای ورزشی مدارس استان گفت: این مسئله زیبنده استان یزد نیست و باید از فضای اطراف مدارس و سالن های ورزشی استان برای کاهش این محدودیت استفاده شود و ورزش ، تربیتی بدنی و سلامت به یک مسئله فرعی تبدیل نشود.

استاندار در خصوص مشکلات معلمان خرید خدمت در استان نیز اظهار داشت: هرچند مشکل معلمان خرید خدمت کشوری است و فقط مختص استان نیست اما حدود ۸۰۰ معلم خرید خدمات آموزشی در این استان وجود دارد که از حداقل دریافتی برخوردارند و این زیبنده نظام تعلیم و تربیت نیست.

فاطمی افزود: آموزش و پرورش در این زمینه طرحی تهیه و به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که بسیار با این نهاد همراه و تاثیرگذار هستند، ارائه کنند تا به صورت قانونی این مشکل حل شود و بیش از این شرمنده این قشر زحمتکش نشویم.

«محسن موحدی فرد» مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد هم با بیان این که آماده هرگونه همکاری با نهادها و ارگان‌های استان در ارتباط با مباحث آموزشی و تربیتی هستیم، گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ تبلت از بودجه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد تهیه شده و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفته است.

وی افزود: سال تحصیلی جاری آموزش به صورت مجازی به نحو مطلوبی آغاز شده و در برخی مناطق هم به صورت حضوری آموزش ها در حال برگزاری است.

وی با تشریح کمبود فضاهای آموزشی در استان و فرسوده بودن برخی مدارس اظهار داشت: تا سال ۱۴۰۴ به ساخت ۴۶۰ مدرسه در استان نیاز است که امیدواریم با همراهی خیران و مشارکت همه این مشکل رفع شود.

موحدی فرد ادامه داد: معلمان خرید خدمت حداقل حقوق را دریافت می کنند و اسامی این معلمان در لیست بهره مندی از اینترنت رایگان قرار ندارد که درخواست می شود در صورت هماهنگی با دستگاه های مرتبط مشکل این فرهنگیان هم رفع شود.

«حسینعلی ملانوری شمس» معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: بعد از کرونا باید در مورد مسائل روحی و روانی دانش آموزان فکر اساسی شود زیرا به دلیل قطع رابطه حسی و عاطفی آنها با محیط آموزشی ، دوستان و همکلاسیان خود مشکلاتی برای آنان ایجاد می شود.

وی افزود: بازگشایی اردوگاه ها و دارالقرآن های دانش آموزی با رعایت پروتکل های بهداشتی باید در دستور کار قرار گیرد و باید  از امور تربیتی حمایت بیشتری صورت گیرد.

«مصطفی خلیلی» معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز گفت: بر اساس یافته های طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش آموزان) بیش از ۳۵ درصد دانش آموزان استان دارای اضافه وزن و چاقی هستند.

وی افزود: سرانه فضاهای وزرشی برای هر دانش آموز در استان ۲۲ سانتی متر است درصورتی که استاندارد ملی یک متر مربع است و علیرغم انعقاد تفاهم نامه با پنج دستگاه در زمینه با کمبود مواجه هستیم.

وی از دستگاه های مختلف استان خواست که فضای ورزشی خود را به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دختر قرار گیرد.

«سعیده بهادرزاده» معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز گفت: تلفیق بازی با درس و همچنین همراه نمودن مفاهیم آموزشی با مباحث علمی فضای مناسب را برای دانش آموزان به وجود می آورد که در این راستا آموزش و پرورش استان طرح اتاق بازی و یادگیری در مدارس را اجرا کرد.

وی افزود: برای هر اتاق بازی و یادگیری به حداقل ۱۵۰ متر فضا نیاز است اما برخی مدارس به علت قدیمی بودن نقشه، فاقد فضای کافی هستند و باید از نمازخانه یا محل دیگری برای این کار استفاده شود که تقاضا می شود در نقشه ساختمان های جدید مدارس این فضا دیده شود.

«سید علی کارآموز» معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این نشست گفت: اکنون بیش از ۱۰۴ هزار دانش آموز در دوره متوسطه اول و دوم در استان مشغول به تحصیل هستند و دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان شناسایی و زمینه تحصیل آنها فراهم شده است.

«غلامحسین دشتی» رئیس شورای اسلامی شهر یزد هم در این نشست گفت: اگر فعالیت های تربیتی توسط اقشار مختلف صورت گیرد قطعا به موفقیت های خوبی دست می یابیم و رعایت دستورهای اخلاقی باید سرلوحه همه امور باشد.

وی در خصوص مشکلات چاقی و دیابت در استان نیز گفت: باید برنامه ریزی جهت فراهم نمودن شرایط لازم در خصوص تغذیه سالم و همچنین ایجاد ورزشگاه در سطح شهر را داشته باشیم و اگر این روند اصلاح شود قطعا بسیاری از آسیب های اجتماعی فعلی را نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام «علیرضا نجیمی» مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد هم گفت: با توجه به اینکه فضای مناسبی در مساجد و حسینیه های استان وجود دارد، لذا می توان از این فضاها برای برخی فعالیت های وزرشی مانند ورزش زورخانه ای استفاده کرد و هم اکنون طرح حسینیه تا حسینیه با اجرای فعالیت های ورزشی در حال انجام است و در این زمینه آماده همکاری با آموزش و پرورش نیز وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha