• چهارشنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400072114716
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رییس اداره هواشناسی شهرستان خبرداد؛

کاهش ۲۵ درصدی بارندگی در اردستان

کاهش ۲۵ درصدی بارندگی در اردستان

ایسنا/اصفهان رییس اداره هواشناسی اردستان گفت: میزان بارش‌های سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ شهرستان اردستان ۷۵ میلی متر بود که نسبت به دو سال گذشته که ۱۰۰ میلی متر بوده ۲۵ درصد کاهش داشته است.

جواد رمضانپور در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با ورود سامانه سرد سیبری به شمال کشور شرایط نرمال فصل پاییز در شهرستان برقرار شد و در برخی از روزها دمای هوای اردستان را تا ۱۰ درجه کاهش داده است.

وی با بیان اینکه سامانه سرد سیبری به تدریج در حال خروج از کشور است، افزود: در روزهای آینده شهروندان افزایش دما را تجربه خواهند کرد و تا روز یکشنبه هفته آینده دمای هوا تا ۳۵ درجه افزایش خواهد یافت.

رییس اداره هواشناسی اردستان تصریح کرد: نقشه‌ها درحال حاضر نشان می‌دهد  پاییز امسال به طور کلی دو تا سه درجه گرم تر از حد نرمال باشد. از امروز دمای شهرستان افزایشی خواهد بود و تا روز دوشنبه به همین صورت ادامه خواهد یافت.

رمضانپور با بیان اینکه بارندگی های پاییزی در کشور دیرهنگام شروع می شود، گفت: شاید از اواخر ماه جاری یا اوایل آبان ماه اولین سامانه جدید بارشی از غرب کشور وارد شود که بیشتر برای نقاط شمالی کشور بارندگی هایی را در پی خواهد داشت.

مهر و آبان ماه بدترین شرایط بارشی ۱۰ سال گذشته در اردستان

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود شرایط بارشی فصل پاییز در اردستان کمتر از نرمال باشد، تصریح کرد: مهر و آبان ماه بدترین شرایط بارشی ۱۰ سال گذشته شهرستان خواهد بود و از اواسط آذر وضعیت بارندگی در شهرستان اتفاق می افتد.

رییس اداره هواشناسی اردستان گفت: روال خشکسالی در شهرستان همچنان تداوم دارد و بهترین کار مدیریت منابع آبی است و همچنان بحران آبی در اردستان وجود دارد.

رمضانپور با اشاره به سال آبی گذشته در شهرستان اردستان گفت: میزان بارش های سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ شهرستان اردستان ۷۵ میلی‌متر بود که نسبت به دو سال گذشته که ۱۰۰ میلی متر بوده ۲۵ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha