• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400072820283
  • منبع : نمایندگی قزوین

لایحه کمک به «خانه تاکسی قزوین» تصویب شد

لایحه کمک به «خانه تاکسی قزوین» تصویب شد

ایسنا/قزوین لایحه کمک شهرداری قزوین به تعاونی تاکسیرانان استان قزوین به‌منظور نخاله برداری از زمین خانه تاکسی واقع در اراضی کوره ملی با مساحت بیش از ۵۰۰۰ مترمربع با اکثریت آرا در شورای شهر قزوین به تصویب رسید، خانه تاکسی قرار است به‌عنوان مرکز ساماندهی خدمات خودرویی تاکسیرانان خدماتی از قبیل مکانیکی، جلوبندی‌سازی، صافکاری، نقاشی و کارواش به رانندگان تاکسی ارائه دهد.

مهدی مهدیخانی، رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه شورای شهر قزوین که شب گذشته ۲۷ مهرماه در صحن علنی شورای شهر برگزار شد، تصریح کرد: پیشنهاد شهرداری مبنی بر مساعدت به خاک‌برداری از زمین خانه تاکسی در کمیسیون موردبررسی قرار گرفت، تعاونی تاکسیرانان به‌منظور حمایت از رانندگان تاکسی زمینی در اراضی کوره ملی خریداری کردند که این زمین دارای نخاله ساختمانی است و برای ساخت خانه تاکسی نیاز به نخاله‌برداری دارد.

وی افزود: با توجه به هزینه بالای این کار تعاونی درخواست مساعدت دارد که پیشنهاد می‌شود سقف مشخصی حدوداً ۲۰۰ میلیون تومان برای این مساعدت در نظر گرفته شود.

این لایحه به نفع تعداد محدودی از رانندگان تاکسی است

فرج‌الله فصیحی رامندی، رئیس شورای شهر قزوین در این خصوص گفت: باید توجه داشته باشیم که همه رانندگان در تعاونی تاکسیرانی عضو نیستند، این لایحه به نفع تعداد محدودی از رانندگان تاکسی است که در تعاونی عضو هستند اگرچه با راه‌اندازی خانه تاکسی رانندگان تاکسی می‌توانند از خدمات با هزینه کمتری برخوردار شوند.

وی افزود: در حال حاضر مرکز خصوصی وجود دارد که این خدمات را به رانندگان تاکسی ارائه می‌دهد اگر خانه تاکسی راه‌اندازی شود درواقع همان اتفاق رخ می‌دهد با این تفاوت که سود حاصل از این مرکز به رانندگان تاکسی عضو تعاونی می‌رسد، از طرفی باید توجه کرد که خاکبرداری در زمینی با این وسعت نیاز به اعتبار بالایی دارد و طبق تخمین سازمان عمران شهرداری حدوداً ۳۵۰ میلیون تومان برای خاک‌برداری نیاز است.

فصیحی یادآور شد: شهرداری این زمین را با وضع موجود به مزایده گذاشته بود بنابراین وظیفه‌ای نسبت به خاکبرداری و جمع‌آوری زباله ندارد و اگر این اتفاق بیفتد ناشی از مساعدت شهرداری است، جمع‌آوری نخاله از این زمین نیاز به ۱۲۰۰ ماشین دارد که باید این موضوع نیز موردتوجه قرار بگیرد، این شیوه به نظر بنده نتیجه مطلوب ندارد، چراکه تعاونی توان ساخت این مرکز را ندارد و می‌توانند زمین را بفروشند و فضایی که در کنار اتوبوس‌رانی قرار دارد را جایگزین کنند.

زمین را باید بدون نخاله تحویل دهیم

محسن حق‌شناس، نایب‌رئیس شورای شهر قزوین نیز خاطرنشان کرد: با این لایحه صد در صد موافق هستم باید توجه کنیم که تعاونی تاکسیرانی این زمین را در مزایده برنده‌ شده است و ما نباید یک کوه ساختمانی به آن‌ها تحویل دهیم، وظیفه شهرداری این است که نخاله‌ها را جمع‌آوری کند، چراکه رانندگان تاکسی جزو اقشار مظلومی هستند که به‌صورت شبانه‌روزی به مردم خدمت می‌کنند و در دوران کرونا بیشترین ضرر را متحمل شدند لذا باید موردتوجه قرار بگیرند.

کمک کردن بدون هدف صلاح نیست

قاسم اللهیاری، سخنگوی شورای شهر قزوین نیز بیان کرد: کمک به تعاونی رانندگان تاکسی خوب است اما باید توجه کنیم که وقتی رأی مثبت دهیم برای سایر تعاونی‌ها توقع و حقی ایجاد می‌شود لذا صلاح نیست بدون هدف در این محدوده هزینه کنیم چراکه اقشار زیادی هستند که نیاز به حمایت دارند، البته باید راه‌حلی برای کمک به تاکسیرانی پیدا شود.

برای مصوبات زمان تعیین شود

فاطمه اشدری عضو دیگر شورا نیز بیان کرد: رانندگان تاکسی خانواده شهرداری هستند و باید نگاه ما به سازمان‌های خدمت رسان توأم با تعامل و همکاری باشد، ما رانندگان تاکسی را فرزندان شهرداری می‌دانیم، دقت کنیم تعاونی تاکسیرانی، تعاونی هفت‌سنگان و نیاوران نیست که حواشی زیادی به همراه داشته باشد بلکه یک مجموعه زحمتکش هستند و ما الزام داریم به آن‌ها کمک کنیم.

وی تأکید کرد: این افراد زمین را با نخاله خریدند درحالی‌که باید پس از تخلیه نخاله زمین به آن‌ها تحویل داده شود، انصاف نیست هزینه دیگری به این گروه زحمتکش تحمیل شود و مطمئن باشید منابعی از دست نمی‌رود بلکه به دست یک گروه دیگر زحمتکش داده می‌شود ضمن آنکه ما با تجهیزات شهرداری قرار است نخاله جابه‌جا کنیم و پولی جابه‌جا نمی‌شود.

اشدری یادآور شد: ضمن موافقت با این لایحه تأکید می‌کنم که زمان اجرایی شدن مصوبه نیز مشخص شود، از ابتدای شورا تاکنون مصوبات زیادی به تصویب رسیده است اما زمانی برای پرداخت در نظر گرفته نشده است علی‌رغم گذشت چند ماه هنوز مصوبات اجرایی نشده است ما باید زمان تعیین کنیم که لایحه درگذر زمان دچار مشکل نشود و کارشناسان شهرداری در زمان در نظر گرفته‌شده مصوبات را اجرایی کنند.

نخاله برداری توسط ماشین‌آلات شهرداری انجام شود

مهری سادات تقوی دیگر عضو شورا نیز تأکید کرد: اگر قرار است کمک به یک تعاونی داشته باشیم باید برای دیگران هم‌فکری کنیم، بهتر است موافقت کنیم تا این کار با ماشین‌آلات شهرداری انجام شود تا هزینه‌ها کاهش یابد و در کنار آن از روش مشارکت استفاده کنیم تا شهرداری در سود ناشی از فعالیت اقتصادی هم سهیم شود.

شهرداری در تعاونی تاکسیرانی سهام‌دار شود

حسین صلح‌جو دیگر عضو شورای شهر نیز بیان کرد: با توجه به اینکه همه رانندگان تاکسی عضو این تعاونی نیستند پیشنهاد می‌شود شهرداری به‌عنوان یکی از سهامداران تعاونی به عضویت این تعاونی دربیاید و بعد از ساخت این مرکز سودی که به شهرداری تعلق می‌گیرد بین رانندگان تاکسی که وضعیت معیشتی مناسبی ندارند و در تعاونی عضو نیستند پرداخت شود، در حال حاضر رانندگان برای عضویت در تعاونی باید ۲۰ میلیون تومان پرداخت کنند که در توان آن‌ها نیست.

وی تأکید کرد: اگر شورا با لایحه موافقت کرد، در ادامه کار سهم آورده شهرداری را بیشتر کنیم تا به رانندگان تاکسی کمک کنیم از محل آورده و تراکم می‌توانیم سود منطقی را به رانندگان تزریق کنیم.

به گزارش ایسنا، لایحه کمک شهرداری قزوین به تعاونی تاکسیرانان استان قزوین به‌منظور نخاله برداری از زمین خانه تاکسی واقع در اراضی کوره ملی با مساحت بیش از ۵۰۰۰ مترمربع با اکثریت آرا به تصویب رسید، خانه تاکسی قرار است به‌عنوان مرکز ساماندهی خدمات خودرویی تاکسیرانان خدماتی از قبیل مکانیکی، جلوبندی‌سازی، صافکاری، نقاشی و کارواش به رانندگان تاکسی ارائه دهد.

در این جلسه همچنین لایحه شهرداری قزوین در خصوص ردیف کد بودجه مرمت و لکه‌گیری آسفالت در نواحی، مشروط بر اینکه به هر پیمانکار در سه منطقه ۲ پروژه بیشتر واگذار نشود و لایحه تمدید برنامه راهبردی عملیاتی پنج‌ساله دوم شهر و شهرداری قزوین برای سال ۱۴۰۱ با شروطی که در کمیسیون مالی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قزوین قید شده مورد موافقت و تصویب نمایندگان شورای اسلامی شهر قزوین قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha