• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400072820400
  • خبرنگار : 71661

یورش اف.بی.آی به منزل سرمایه‌دار روس متحد پوتین

یورش اف.بی.آی به منزل سرمایه‌دار روس متحد پوتین

مقامات فدرال آمریکا، خانه اولگ دریپاسکا، متحد رییس جمهوری روسیه را طی "فرایند اجرای قانون" با مجوز دادگاه، بازرسی کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) به دو ملک مرتبط با اولگ دریپاسکا، سرمایه‌دار روس، یورش برد.

ماموران اف.بی.آی ساختمان‌ها را محاصره کرده و جعبه‌هایی را از این ساختمان‌های واقع در واشنگتن، خارج کردند. آن‌ها همچنین یک وسیله نقلیه را برای بررسی بیشتر با خود بردند.

دلیل تفتیش این ملک و ضبط این دارایی‌ها هنوز مشخص نیست. همچنین ملکی در نیویورک که با این تاجر در ارتباط بود، مورد بازرسی قرار گرفت، اما مقامات هیچ توضیحی در مورد علت این تحقیقات ارائه نکردند.

دریپاسکا از جمله افرادی بود که به دلیل ارتباط با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و در پی اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ مورد تحریم قرار گرفت.

بر اساس گزارش سنای آمریکا که در اوت ۲۰۲۰ منتشر شد، بیان شد که رئیس جمهوری روسیه دستور هک شبکه و حساب‌های مرتبط با حزب دموکرات را صادر کرده و اطلاعات تخریب‌کننده‌ای درباره هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی ترامپ در آن انتخابات، فاش کرده بود.

این گزارش همچنین به ارتباط نزدیک دریپاسکا و پل مانافورت، رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ اشاره کرده است. طبق اظهارات دادگاه، مانافورت، در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶، جلسات توجیهی و نتایج نظرسنجی‌ها را با دریپاسکا به اشتراک گذاشته بود؛ دریپاسکا این گفته‌ها را تکذیب می‌کند.

مانافورت که در سال ۲۰۱۸ به دلیل فرار مالیاتی و کلاهبرداری محکوم شده بود، در دسامبر ۲۰۲۰ توسط ترامپ عفو شد.

دریپاسکا از سال ۲۰۱۸ تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد. او در سال ۲۰۱۹ سعی کرد از طریق قانونی با وزارت خزانه‌داری آمریکا مقابله کند و اظهار داشت که تحریم‌های علیه او غیرقانونی است، اما راه به جایی نبرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha