• جمعه / ۳۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400073021802
  • منبع : نمایندگی قزوین

امام جمعه قزوین:

برپایی نماز جمعه جزو اولین اقدامات امام خمینی (ره) بعد از انقلاب در ایران بود

برپایی نماز جمعه جزو اولین اقدامات امام خمینی (ره) بعد از انقلاب در ایران بود

ایسنا/قزوین امام جمعه قزوین گفت: امام خمینی (ره) بعد از پایان دوران تبعیدشان وقتی وارد کشور شدند، جزو اولین اقداماتشان برپایی نماز جمعه بود.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین اظهار کرد: اولین نماز جمعه توسط رسول اکرم (ص) در مدینه در همین ایام اقامه شد، وقتی به مدینه رسیدند رعب و وحشت و تهدید کفار و مشرکان کم شد و مردم آماده استقبال از پیامبر (ص) شدند و حضرت نماز جمعه را اقامه کردند. 

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) بعد از پایان دوران تبعیدشان وقتی وارد کشور شدند، جزو اولین اقداماتشان برپایی نماز جمعه بود. 

خطیب جمعه قزوین با تبریک ولادت پیامبر (ص) و امام صادق (ع) تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های امام صادق (ع) این است که بیشترین روایات را از آن امام داریم و آن چه که فرصت نبود از زبان پیامبر(ص) و تبیین حقایق قرآنی گفته شود را از زبان امام صادق (ع) شنیده‌ایم و این سرمایه عظیم معنوی ماست. 

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: مسجد مدینه در این ایام توسط پیامبر اسلام (ص) پایه گذاری شد که در سال اول هجرت بود و ان‌شاءالله همانطور که پیشینیان چنین کردند، با اخلاص بتوانیم کاری ماندگار انجام داده و در قزوین یک مسجدمصلی مناسب احداث کنیم.
 
وی اظهار کرد: سالگرد افشاگری امام خمینی (ره) در خصوص کاپیتولاسیون را در این ایام داریم که امام راحل در این خصوص توضیح دادند و این یک قرارداد نبود بلکه یک بخشنامه آمریکایی بود و شاه هم نفهمید و دستوری از سوی آمریکا بود که باید اجرا می‌شد. 

خطیب نماز جمعه قزوین اضافه کرد: امام خمینی (ره) به موقع متوجه شدند و افشاگری کردند و آبروی آمریکا و نوکران منطقه‌ای آن‌ها را بردند و عزت مردم را حفظ کردند و اگر امام راحل فریاد نمیزد، عزت جامعه زیر سوال می‌رفت و اینها پایه انقلاب اسلامی شد. 

وی ادامه داد: قرارداد گلستان بین ایران و شوروی از قراردادهای ننگین دیگر بود که باید همواره نسبت به خسارت‌های این قراردادها آگاهی داشته باشیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: روز آمار و برنامه‌ریزی را داریم، هر کار موفقی باید مبتنی بر آمار دقیق باشد و باید این موضوع را در جامعه نهادینه کنیم و مسئولان و مدیران باید دوره آمار ببینند تا در کارهایشان موفق باشند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha