• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400080503690
  • خبرنگار : 50212

عباسی:

دانشجویان با کسب مهارت‌، معرف دانشگاه علمی کاربردی در سطح جهان باشند

دانشجویان با کسب مهارت‌، معرف دانشگاه علمی کاربردی در سطح جهان باشند

ایسنا/مرکزی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: دانشجویان با کسب مهارت و دانش اندوزی معرف هویت دانشگاه جامع علمی کاربردی در سطح ملی و بین المللی باشند.

سلیمان عباسی چهارشنبه پنجم آبان‌ماه در آیین استقبال از نودانشجویان مراکز آموزش علمی کاربردی استان مرکزی که به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد، اظهار کرد: مهارت و فناوری نیاز امروز کشور است و دانشگاههای علمی کاربردی در سراسر کشور با رویکرد مهارت محوری به دنبال رفع نیاز کشور برای تربیت دانشجویان مهارت محور هستند.

وی با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی در آموزه‌های دینی بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: علمی که موجب رشد فردی و اجتماعی انسان شود و نافع باشد موجب تعالی خواهد شد. آموختن در دین مبین اسلام بسیار سفارش شده و بر کسب مهارت در کنار علم‌آموزی بسیار تاکید شده است.

وی فراگیری مهارت در جوامع دانشگاهی را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای اینکه یک انسان هدفمند و موفق باشیم باید مهارت محور بوده و با ارتقای سواد رسانه‌ای مثبت‌اندیش باشیم و از تمامی فرصت‌ها با برنامه‌ریزی دقیق استفاده کنیم.

عباسی در ادامه یادگیری درست، تمرین و تکرار را لازمه تقویت مهارت محوری دانست و گفت: باید با رشد دادن هویت خود با تحصیل در دانشگاه مهارتی، خود را هدفمند کرده و بتوانیم با تلاش خود هویت دانشگاه علمی کاربردی مهارت محور را ارتقا دهیم.

او خواستار عضویت و مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های جانبی دانشگاه شد و افزود: شرکت در مناظرات دانشجویی، حضور در فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و سیاسی به ارتقای مهارت‌های دانشجو کمک خواهد کرد.

وی به مهارت برقراری ارتباط موثر با انتقاد منصفانه در بین دانشجویان اشاره کرد که موجب تقویت مهارت‌های فردی می‌شود و زمینه رشد انسان در جامعه را فراهم خواهد کرد و گفت: مهارت تولید محتوا و حل خلاقانه مسائل با تبیین درست نیز موجب حل بسیاری از مشکلات و برطرف کردن خلاء‌ها خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور افزود: هنر دانشجو این است که در شرایط دشوار زندگی و معیشتی بتواند تحصیل کند و به مدارج عالی دست یابد و با مهارت و دانش اندوزی خود معرف هویت دانشگاه جامع علمی کاربردی در سطح ملی و بین المللی باشد.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی نیز با اشاره به تفاوت دانشگاه جامع علمی کاربردی با سایر دانشگاه‌ها گفت: در این دانشگاه، دانشجویان به گونه‌ای آموزش می‌بینند که بیشترین تکیه بر اصل مهارت باشد و ۶۰ درصد آموزش‌ها به صورت عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی برای تقویت مهارت محوری ارائه می شود و اساتید دانشگاهی در دانشگاه جامع علمی کاربردی مکلف هستند دروس دانشگاهی را به صورت مهارت محور آموزش دهند.

مهدی رئوفی افزود: براساس ارزیابی‌ها و بررسی‌های بعمل آمده افزون بر ۸۵ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار خواهند شد.

وی بیان کرد: از دانشجویان انتظار می‌رود تا جنبه مهارتی خود را در دانشگاه علمی کاربردی با بهره‌گیری از توان علمی اساتید دانشگاه تقویت کنند و صرفا به دنبال مدرک نباشند. دانشگاه علمی و کاربردی تمام توان و اهتمام خود را برای جلوگیری از پدیده مدرک گرایی بکار بسته و رویکرد آن مهارت افزایی و افزایش مهارت در بین دانشجویان است.

رئوفی افزود: رویکرد مهارت محوری دانشگاه علمی کاربردی موجب شده است تا بسیاری از صنایع بزرگ و مادر استان در پی جذب و استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یا دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه استان هستند و این ظرفیت شاید در سایر استان‌های کشور وجود نداشته باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی در ادامه، تحصیل، تهذیب و ورزش را سه ویژگی مهم دانشجویان دانست و افزود: تقویت مهارت محوری می‌تواند بستر ایجاد اشتغال را پس از فارغ‌التحصیلی هموار کند.

وی همچنین با اشاره به نیاز برخی واحدهای تولیدی برای جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته های متناسب با تولید و صنعت گفت: در حال حاضر صنایع استان مرکزی به افزون بر ۱۵ نیروی کار در رشته ماشین ابزار نیاز دارند ولی برخی دانشجویان رغبتی برای تحصیل در این رشته‌ها ندارند در حالیکه بازار کار خوب و درآمد مناسب در برخی رشته‌ها نظیر جوشکاری، ماشین ابزار و ... وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha