• پنجشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400080604471
  • منبع : نمایندگی گیلان

اختتامیه دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان در گیلان برگزار شد

اختتامیه دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان در گیلان برگزار شد

ایسنا/گیلان مرحله استانی دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران، با معرفی تیم منتخب و تیم اخلاق به کار خود پایان داد.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین فرهنگی و دانشگاهی استان برگزار شد، از تیم های اول و دوم و تیم اخلاق مسابقات با اهدای لوح تقدیر و جوایز ارزنده از طرف مجتمع گردشگری اقامتی شب‌نشین متل قو، تجلیل شد.

تیم میرزاکوچک به عنوان تیم نخست و تیم سها به عنوان تیم دوم و همچنین تیم کلام به عنوان تیم اخلاق این دوره از مسابقات معرفی شدند.

حمیدرضا مسکنی، معاون پشتیبانی جهاد دانشگاهی استان گیلان، ضمن تشکر از عوامل برگزار کننده مسابقات، در این مراسم گفت: همه ما می‌دانیم که دانش یکی از قوی ترین ابزارها برای عزت یک ملت است و تفاوت نمی کند که هر فرد در چه دانشی متخصص باشد، ولی افرادی که فن بیان و تکنیک های مناظره را می‌آموزند، در حقیقت لبه دانش خود را تیزتر می کنند. در آینده خواهیم دید کسانی که به این ابزار مجهز می شوند بسیار توانمندتر هستند.

همچنین حجازی، معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور استان گیلان، بیان کرد: دانشگاه پیام نور مفتخر است که توانسته در کنار جهاد دانشگاهی گیلان، دو دوره میزبان برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی در گیلان باشد و ان شاءالله این روند ادامه دار بشود.

وی افزود: مناظرات دانشجویی و کرسی‌های آزاداندیشی جزو معقولات مهم و ارزشمند فرهنگی کشور است و مقام معظم رهبری به این دو معقوله ارزشمند توجه ویژه‌ای دارند و در دیدارهای سالیانه با دانشجویان بر این دو امر تاکید می کنند.

سیده فاطمه شفیعی، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان گیلان نیز در ادامه ابراز کرد: دیگر بار همت دانشجویان این دیار سرسبز به بار نشست تا فرصت یادگیری دوباره در آینه گفت و گو رقم بخورد و دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در یاد و خاطر جامعه دانشگاهی گیلان زمین به یادگار بماند.

وی افزود: از عواملی که پرداختن به یادگیری فنون و شیوه های مناظره را ضروری می کند، مسئله ارتباط فرهنگی است. برقراری هرگونه ارتباط مخصوصا ارتباط فرهنگی مترتب بر ایجاد زمینه تضارب آرا و افکار در جامعه است. این مسئله چه در سطح یک جامعه کوچک مانند خانواده و چه در سطح جامعه ای بزرگ تر و فرهیخته و علمی همچون دانشگاه همواره مبتنی بر یادگیری شیوه های مناظره است. وصول به توسعه فرهنگی در جامعه به کمک جدال احسن، زمینه پیشبرد اهداف و توسعه ابعاد مختلف را فراهم می‌کند.

فاطمه فدایی، دبیر اجرایی این دوره از مسابقات نیز، گفت: در این دوره از مسابقات، تیم های شرکت کننده شامل دانشجویانی از رشته های مختلف تحصیلی و مقاطع گوناگون(از کارشناسی تا دکترا) بوده‌اند.

وی اضافه کرد: مناظره یکی از مهم‌ترین و موثرترین شیوه‌های ارتباط کلامی برای بیان دیدگاه ها و باورها و از بهترین فنون و راهکارهای دستیابی به واقعیت‌ها و کشف حقایق است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha