• جمعه / ۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400080704760
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:

۱.۷ میلیارد تومان زیان خالص دانشگاه آزاد اردبیل/ رشد قارچ‌گونه موسسات آموزش عالی حیرت‌آور است

۱.۷ میلیارد تومان زیان خالص دانشگاه آزاد اردبیل/ رشد قارچ‌گونه موسسات آموزش عالی حیرت‌آور است

ایسنا/اردبیل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ضرر و زیان دانشگاه آزاد اسلامی به ۱.۷ میلیارد تومان رسیده که باید به سرعت جبران شود

فرزاد جهان‌بین  در مراسم معارفه و تکریم رؤسای دانشگاه‌ آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: مدیریت جدید باید به نحوی عمل کند تا ضمن جبران ضرر و زیان 1.7 دهم میلیارد تومانی به توانمندی اقتصادی این مجموعه کمک کرده و از شرایط بحرانی خارج شود.

وی تصریح کرد: در 20 نقطه شرایط دانشگاه آزاد بحرانی است و ما با دریافت منابع درآمدی سایر دانشگاه‌های آزاد سعی می‌کنیم در قالب طرح تاب‌آوری به این مناطق کمک کنیم تا از شرایط ناپایدار مالی خارج شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل باید ضمن جبران ضرر و زیان با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش منابع درآمدی به توانمندی این مجموعه کمک کرده و اساتید و دانشجویان نیز در طرح‌های دانش‌بنیان کمک کار این مجموعه ارزشمند باشند.

جهان‌بین به پنج محور حرکتی دانشگاه آزاد در قالب سند تحول اشاره کر و افزود: هر چند هیئت امنای دانشگاه آزاد برای فروش زمین به ارزش یک‌هزار و 700 میلیارد تومان مجوز داده اما با فروش زمین نمی‌توانیم مشکلات مالی دانشگاه آزاد را برطرف کنیم.

وی با انتقاد از عدم آینده‌نگری گذشتگان به طرح‌های اجرایی در دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: ما تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم تا در چرخش پنجگانه حرکتی نو انجام داده و به تقویت نظام اشتغال، اقتصاد دانش‌بنیان و کسب درآمد پایدار در این مجموعه کمک کنیم.

جهان‌بین با بیان اینکه در کنکور امسال 50 درصد داوطلبان انتخاب رشته نکردند، ادامه داد: بسیاری از جوانان به دلیل طولانی شدن زمان تحصیل و عدم موفقیت در کسب اشتغال از ادامه تحصیل منصرف شده و رغبتی به این کار ندارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: از طرفی دولت به دلیل هزینه سرسام‌آور دانشگاه‌ها حاضر به بازگشایی دانشگاه‌ها نیست چرا که برای هر ترم یک‌هزار و 800 میلیارد تومان منابع نیاز است که دولت توان تأمین آن را ندارد و به همین دلیل انگیزه‌ای برای بازگشایی دانشگاه‌ها در این شرایط کرونایی نیست و کرونا نیز بهترین بهانه برای تعطیلی دانشگاه‌هاست.

وی حرکت دانشگاه آزاد را از پژوهش‌های غیر کاربردی به سمت پژوهش‌های علم محور و دانش‌بنیان یادآور شد و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل بیش از هفت میلیارد تومان ضرر و زیان دارد که 1.7 دهم میلیارد تومان آن ضرر و زیان خالص است.

جهان‌بین چرخش دیگر دانشگاه آزاد را در مسیر تحول‌آفرینی به سمت مقوم‌سازی فرهنگ هویت دینی و اعتقادی توصیف کرد و گفت: ما با برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها نمی‌توانیم دردی از درد کشور را برطرف کنیم بلکه بهتر است کارهای اساسی و زیربنایی با پایه‌های هویتی در این بخش انجام شود که ما از سال قبل صدور کارنامه فرهنگی را در اولویت قرار دادیم.

خروج دانشگاه آزاد از اقتصاد شهریه‌محور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تحول‌آفرینی در مجموعه دانشگاه آزاد باید با پرهیز از اقتصاد شهریه‌محور و حرکت به سمت اقتصاد درآمدزا با یادگیری پژوهشی انجام شود که در این زمینه دانشگاه آزاد سعی دارد تا ظرفیت خود را در مقاطع ارشد و دکترا بالا ببرد.

وی نصف شدن دانشجویان دانشگاه آزاد را در یک دهه اخیر یک تلنگر اساسی برای مسئولان اعلام کرد و افزود: ما نمی‌توانیم با شهریه دانشگاه‌ها را مدیریت کنیم بلکه بهتر است با عبور از اقتصاد شهریه‌محور به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنیم.

جهان‌بین با انتقاد از صدور مجوز برای 150 مؤسسه آموزش عالی در کشور که به شکل قارچ‌گونه رشد می‌کنند، خاطر نشان کرد: اینکه با پول دانشجویان بخواهیم مدیریت انجام دهیم، صحیح نیست و ما چاره‌ای جز عبور از اقتصاد شهریه‌محور به سمت اقتصاد علم‌محور و دانش‌بنیان نداریم.

وی ضرورت حرکت توسعه‌ کمی را به سمت توسعه کیفی با معماری مدرن یادآور شد و اضافه کرد: دانشگاه آزاد نسبت به راه‌اندازی 800 رشته حرفه‌ای در مقاطع مختلف اقدام کرده که همه این فعالیت‌ها در جهت تحول‌آفرینی در این حوزه بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha