• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400081209370
  • منبع : نمایندگی سمنان

بزرگداشت عارفی که پیش از رحلت امام بر بالین‌شان حاضر شد

بزرگداشت عارفی که پیش از رحلت امام بر بالین‌شان حاضر شد

ایسنا/سمنان مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ استان سمنان از برپایی کنگره بزرگداشت میرزاعلی اکبر معلم در زادگاهش خبر داد.

فرشید فلاح در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با اعلام این خبر اظهار کرد : کنگره بزرگداشت میرزاعلی اکبر معلم اسفندماه امسال در دامغان برگزار خواهد شد

وی با بیان اینکه تاریخ دقیق این کنگره هنوز مشخص نشده تصریح کرد: کنگره علمی نکوداشت این چهره فرهنگی برجسته دامغانی تا پایان سال برگزار خواهد شد.

 کنگره کرونا هم نقش دارد اما با جدیت بدنبال برگزاری کنگره هستیم ،

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه شرایط کرونایی در برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری این رویداد فرهنگی موثر است اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال شاهد ریشه‌کنی این همه‌گیری عالم‌گیر باشیم.

فلاح با بیان اینکه دامغان مفاخر علمی و فرهنگی برجسته‌ای دارد اضافه کرد: هدف از نکوداشت این مفاخر ارائه الگوی مناسب برای جوانان و عموم مردم است ضمن اینکه در کنار این رویداد فرهنگی، مجالی برای معرفی ظرفیت‌های هر شهرستان نیز فراهم خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ادامه داد: استان سمنان و خصوصا شهرستان دامغان چهره های علمی، دینی، مذهبی و فرهنگی برجسته‌ای دارد که معرفی آنها می‌تواند نگاه‌ها را به استان و شهرستان نیز خیره کند.

 دبیر شورای فرهنگ استان سمنان با بیان اینکه به‌دنبال پویا شدن و کارشناسی کردن شورای فرهنگ عمومی استان هستیم  گفت: در همین راستا 18 راهبرد در جلسات شورای فرهنگ استان در دستور کار قرار گرفته که: حفظ وکرامت جایگاه قران وعترت، ارتقا اخلاق وتحکیم بنیان خانواده، اخلاق وفرهنگ کار، آسیبهای اجتماعی، توجه به جوانان و نوجوانان و..از جمله آنها است.

فهمچنین حجت الاسلام محمدحسن رستمیان امام جمعه دامغان و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان در این نشست گفت: شورای فرهنگ عمومی نباید یک شورای اسمی باشد و تمامی تصمیمات و سیاست‌های اتخاذ شده در شورای فرهنگ عمومی می‌بایست عملیاتی شود

وی بر لزوم توجه بیش از پیش به حوزه های فرهنگی تاکید و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که مصوبات این شورای مهم و اثرگذار اجرایی شود.

به گزارش ایسنا- میرزا علی اکبر معلم دامغانی در سال ۱۲۸۲ شمسی در دامغان متولد و در روز سه شنبه دهم ماه رجب و 20 آبان 1376 دارفانی را وداع گفت.

این عارف دامغانی از هم دوره‌ای ها و دوستان صمیمی امام راحل بوده است. یکی از معروف ترین عکس های ایشان ، تصویری از حضور ایشان بر بالین امام یک روز قبل از رحلت‌شان و دعا برای ایشان است.
بزرگداشت عارفی که پیش از رحلت امام بر بالین‌شان حاضر شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha