• جمعه / ۲۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400082116278
  • خبرنگار : 50184

یک مسئول:

رسوب کالا در انبارهای اموال تملیکی کرمانشاه تنها ۳ درصد است

رسوب کالا در انبارهای اموال تملیکی کرمانشاه تنها ۳ درصد است

ایسنا/کرمانشاه مدیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کرمانشاه میزان رسوب کالا در انبارهای این سازمان را سه درصد اعلام کرد.

اردشیر رستمی در نشست هم اندیشی بررسی مسائل و مشکلات فعالین اقتصادی بخش خصوصی با دولت، بااشاره به بحث هایی که این روزها در خصوص رسوب کالاها در انبارهای اموال تملیکی کشور مطرح می شود، اظهار کرد: استان کرمانشاه در موضوع تخلیه و توزیع کالاهای موجود در انبارها رتبه اول کشور را دارد.

وی افزود: درحالی که یکی از دغدغه های روزهای اخیر دولت و قوه قضائیه بحث ساماندهی انبارهای اموال تملیکی است و به این موضوع ورود کرده اند، ما شرایط بسیار خوبی در کرمانشاه داریم.

مدیر سازمان اموال تملیکی کرمانشاه ادامه داد: البته ورود این دو قوه به بحث ساماندهی پرونده های قاچاق و رسوب کالا در انبارهای اموال تملیکی کاملا به حق است، چراکه در بسیاری از این انبارها با سهل انگاری برخی دستگاه ها شاهد تضییع حقوق مردم و دولت هستیم.

وی در تشریح شرایط این روزهای انبارهای اموال تملیکی کرمانشاه هم گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال میزان رسوب کالا در انبارهای کرمانشاه حدود هفت درصد بود که این رقم در سه ماهه دوم به پنج درصد و امروز به حدود سه درصد کاهش یافته، درحالی که میانگین آن در کشور حدود ۸۸ درصد است و در برخی استان ها به ۲۰۰ درصد هم می رسد.

رستمی اضافه کرد: درحال حاضر سه درصد کالای رسوبی در اموال تملیکی کرمانشاه مربوط به ۱۰ پرونده است.

به گفته این مسئول، کالاهای رسوبی در اموال تملیکی کرمانشاه ظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف می شوند تا هیچ حقی از بیت المال و مردم تضییع نشود.

وی یادآورشد: کسب رتبه برتر کرمانشاه در تعیین تکلیف اموال انبارهای تملیکی در شرایطی است که سه سال پیش رتبه ۱۸ کشور را داشتیم.

کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان هم در این نشست، گفت: اگر تا چند سال پیش عنوان می شد که قوانین مالیاتی در کشور ساده است، قابل قبول بود، اما طی سالهای اخیر به حدی این قوانین سخت شده و سامانه های مختلف راه اندازی کرده اند که راه فرار مالیاتی را بسته اند و فعالین اقتصادی هم به دنبال فرار مالیاتی نیستند. 

وی با تاکید براینکه میزان اخذ مالیات در نقاط مختلف کشور نباید یکسان باشد، تاکید کرد: برای این مسئله باید شاخص هایی در نظر گرفته شود و تسهیلاتی برای استان های کم برخودار در نظر بگیرند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه یادآورشد: در تمام دنیا مالیات ستانی در راستای توسعه کشور است، اما متاسفانه در کشور ما در جهت تامین هزینه های دولت است و این فشار زیادی را به فعالین اقتصادی وارد می کند.

وی در ادامه درخواست جلوگیری مالیات از عایدی را داد و افزود: هنوز از بحران ارزش افزوده بعد از گذشت یک دهه خارج نشده ایم که مسئله مالیات از عایدی را مطرح کرده اند؛ درحالی که این نوع از مالیات برای کشورهایی است که تورم نیم درصد دارند، نه کشوری مانند ایران که تورم بالای ۲۰ درصد را دارد.

در ادامه این نشست، عزیزالله عباسپور مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه ۹۰ درصد از درآمدهای استان از محل مالیات تامین می شود، گفت: به منظور شفاف سازی و حل و فصل مشکلات مالیاتی بنگاه های تولیدی تلاش کردیم تا در کوتاهترین زمان ممکن پرونده ها را به نتیجه برسانیم.

وی ادامه داد: در بحث بخشودگی جرایم در چارچوب قانونی و حتی فراتر از آن عمل کردیم و تلاش شده تا بسیاری از مشکلات مالیاتی فعالین اقتصادی استان را حل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha