• شنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۰ / ۲۲:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400082217263
  • خبرنگار : 50404

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد پاسخ داد

چرا تئاتر شهر در اختیار هنرمندان قرار نمی‌گیرد؟

چرا تئاتر شهر در اختیار هنرمندان قرار نمی‌گیرد؟

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در خصوص چرایی بازگشایی نشدن سالن تئاتر شهر مشهد، گفت: اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برخی اشکلات در این زمینه وارد کرده و اداره بازرسی نیز نسبت به مالکیت و فروش بلیت در آن ایراد گرفته است. ما نیز باید زیرساخت‌هایی مانند تعمیرات جزئی و بازسازی را برای بازگشایی مجدد سالن تئاتر شهر فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان در حاشیه افتتاحیه نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد که شامگاه شنبه، ۲۲ آبان، در سالن تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص اینکه چرا با وجود برگزاری افتتاحیه این جشنواره در سالن تئاتر شهر مشهد این سالن برای اجرای نمایش در اختیار هنرمندان تئاتر قرار نمی‌گیرد، اظهار کرد: ۲۰ روز پیش برای پیگیری بازگشایی و آغاز فعالیت مجدد سالن تئاتر شهر از این مکان بازدید داشتم. امیدواریم بتوانیم مشکلات مربوط به این مجموعه را در بودجه سال آینده جای دهیم تا این مکان سروسامان بگیرد و به اهالی هنر برای فعالیت تحویل داده شود.

وی در رابطه با برگزاری جشنواره هنرهای شهری مشهد بیان کرد: قصد اولیه ما از برگزاری چنین جشنواره‌هایی این است که واقعیت‌ سیاست‌گذاری دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد را به هنرمندان و همشهریان ارائه کنیم. سیاست اصلی برای هنر در این دوره از شورای شهر هنر مترقی و هنری است که ارتقای سطح معنویت و اخلاق در جامعه را به دنبال داشته باشد. هنر باید در اختیار بالا بردن سطح معرفت و اخلاق اجتماعی، مهربانی، دوستی، همزیستی مسالمت‌آمیز، کمک به یکدیگر و مسئولیت‌پذیری قرار بگیرد. در این مسیر لازم است بتوانیم در دوره کنونی مدیریت شهری این گذاره‌ها را به شهر و جامعه خود تزریق کنیم تا بهره آن را همشهریان ببرند.

چرا تئاتر شهر در اختیار هنرمندان قرار نمی‌گیرد؟

هنر وسیله‌ای است که با آن می‌توان شهر خود را به معنویت رساند 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: یقینا در یک زندگی مسالمت‌آمیز هنجارهای اجتماعی و خشونت از بین می‌رود؛ طلاق‌ها کاهش می‌یابد؛ فرهنگ‌های متفاوت و حتی نحوه زندگی روزمره ما اصلاح می‌شود؛ لذا ما به عنوان متولی این جشنواره‌ها امید داریم تا یک هنر کاربردی برای معضلات اجتماعی و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی همشهریان خود داشته باشیم. بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی استفاده از اثر هنری است تا حال مردم را خوب کند. بهبود حال شهروندان با استفاده از یک اثر هنری به اوج خود می‌رسد و نتیجه آن مهربانی‌ با همسر و فرزند است؛ لذا کار هنرمندان بسیار ارزشمند و تاثیرگذار به حساب می‌آید.

منصوریان تصریح کرد: هنر یکی از اسماء خداوند و هنرمند تجلی صفات الهی است. خدا جمیل است و هنرمند تجلی اسم جمال خداست و هر کاری از خلقت در مرحله زیبایی قرار بگیرد، آن مرحله یک هنر است. این هنر وسیله تعالی اخلاق و معنویت انسان‌هاست چراکه تراوش آن عموما در خلوت هنرمند و در هنگام اتصال او به عالم بالا اتفاق می‌افتد؛ لذا اثر هنرمند درسی از عالم هستی و جلوه‌ای از توحید و زیبایی کائنات است. لحظه خلق آن اثر هنرمند تجلی خالق است؛ به همین دلیل هنرمندان در قاموس عرفان و مکتب توحید جایگاه بسیار رفیعی دارند. هنر وسیله‌ای است که با آن شهر خود را به معنویت برسانیم. از اثر هنرمندانه و جمالی که هنرمندان ایجاد می‌کنند، سطح ارتقا و معنویت شهر بالا می‌رود؛ محبت و مهربانی جاری می‌شود و عشق بین مردم تبلور پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha