• پنجشنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400082721502
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خبر داد:

آمادگی حضور جدی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در طرح‌های کلان ملی

آمادگی حضور جدی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در طرح‌های کلان ملی
عکس تزئینی است.

ایسنا/اصفهان رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: شرکت‌های این شهرک سال گذشته فروش ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان محصول و صادرات ۳۷ میلیون دلار را تجربه کردند که عدد چشمگیری است، اما با افق هایی که می توانیم به آن برسیم فاصله زیادی دارد.

جعفر قیصری در اختتامیه شانزدهمین جشواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که ظهر امروز (پنجشنبه_۲۷ آبان ماه) برگزار شد با اشاره به اینکه موضوع فن آفرینی و کارآفرینی زمانی در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان شروع شد که بسیاری باور نمی کردند در کشور بتوان چنین کارها و حرکت های اثرگذاری را انجام داد، اظهار کرد: امروز مسئولیت سنگینی داریم، چراکه در مقطعی در خدمت کارآفرینان و فن آفرینان هستیم که این نهال به بالندگی خوبی رسیده و می تواند در بخش های مهم کشور تاثیرگذار باشد و این تاثیر را به عینه می توانیم ببینیم.

وی با بیان اینکه وظیفه امروز ما خطیرتر و پیچیده تر است، گفت: باید زمینه توسعه سریع فناوری ها را در کشور فراهم کنیم، به همین دلیل در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و در دو جشنواره پانزدهم و شانزدهم شیخ بهایی محور تجاری سازی و رفع چالش های اساسی کشور را به عنوان محورهای اصلی دنبال کرده ایم.

قیصری با اشاره به اینکه تعداد زیادی از نخبگان و جوانان کشور در این عرصه قدم گذاشته اند، گفت: بیش از دو هزار محصول فناورانه در این شهرک و تعداد زیادی در ۴۴ پارک علم و فناوری در کشور تولید شده و تعداد زیادی فناوری شکل گرفته، اما تعداد کمی از آنها موفق شده وارد بازار کار شود و اعتماد بازار، صنعت و جامعه را به خود جلب کند.

وی برگزاری چنین رویدادهایی را برای جلب اعتماد به محصولات فناور در کشور لازم دانست و افزود: باید برنامه های روشن و مشخصی داشته باشیم و بتوانیم چالش های این حرکت را برطرف کنیم. بخشی از این کار نیاز به سرمایه دارد. برای جلب اعتماد بخش خصوصی نیاز به مکانیزم های ارزیابی دقیق، اعتماد سازی یا حتی بخش کوچکی از مشارکت داریم.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اعلام اینکه شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان قسمتی به صورت حرفه‌ای برای ارائه، شناسایی و ارزیابی طرح های فناور به سرمایه گذاران فراهم کرده است، گفت: قیمت گذاری مناسب برای ایده های فناورانه و نوآورانه که بتواند اعتماد دو طرف را جلب کند و در رویدادی مثل جشنواره شیخ بهایی بسترهایی ایجاد شده به این منظور است و امیدواریم در این مسیر بتوانیم موفق باشیم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه شرکت های مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان سال گذشته تجربه فروش ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان محصول را داشتند، افزود: این شرکت ها همچنین صادرات ۳۷ میلیون دلار را تجربه کردند که عدد چشمگیری است، اما با افق هایی که می توانیم به آن برسیم فاصله زیادی دارد.

قیصری یکی از برنامه های جدی را حضور شرکت های فناور و دانش بنیان در طرح های کلان ملی مثل پالایشگاه، صنعت و حمل و نقل دانست و تصریح کرد: شرکت های ما آماده حضور در پروژه های بزرگ و سرمایه گذاری هستند و امروز نیز قرارداد ایجاد یک پالایشگاه نفت خصوصی توسط یکی از شرکت های شهرک منعقد می شود تا نشان دهیم ظرفیت وجود دارد و راهی پیش روی جوانان باز کنیم. شرکت های مستقر در شهرک شبانه روز تلاش می کنند و ما نیز تلاش می کنیم سرمایه بخش خصوصی را به کمک آنها بیاوریم تا روز به روز شکوفا شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha