• جمعه / ۲۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400082821824
  • خبرنگار : 50288

نماینده همدان در مجلس:

ظرف ۳ هفته‌ باید ایرادات طرح جامع شهری همدان برطرف شود

ظرف ۳ هفته‌ باید ایرادات طرح جامع شهری همدان برطرف شود

ایسنا/همدان نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خبر داد: ضرب الاجل سه هفته‌ای وزیر راه و شهرسازی به دستگاه‌های اجرایی استان برای رفع اشکالات طرح جامع شهری همدان و انتخاب محل مناسب برای طرح ملی نهضت مسکن و تصویب آن در مدت یک ماه باید صورت بگیرد و هیچ‌گونه تاخیری پذیرفته نمی‌شود.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه به دلیل اینکه طرح جامع شهری همدان مصوب نشده است، تاکید کرد: زمین مناسب برای طرح نهضت ملی مسکن در اختیار قرار داده نشده است و همین امر سبب شده جزو استان‌های آخر قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه اراده قوی برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در همدان وجود دارد و به هیچ عنوان از حق مردم نمی‌گذریم، افزود: ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن در حال انجام است و باید در مدت چهار سال دولت سیزدهم ۵۰ هزار واحد مسکونی برای همدان ساخته شود چراکه این از حق طبیعی خانواده‌ها و جوانان همدانی و افرادی است که مشکل مسکن دارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: در یک نامه و برگزاری جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی، مقرر شد طرح جامع شهری همدان بعد از رفع مشکلات ظرف مدت یک ماه مصوب شود همچنین به اداره راه و شهرسازی، شورای شهر و شهرداری همدان سه هفته فرصت داده شد تا ابتدا اشکالات موجود در طرح جامع شهری را برطرف کنند و همچنین زمینی مناسب برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی برای طرح ملی نهضت مسکن  در نظر گرفته شود.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه وضعیت حاشیه‌ نشینی، قیمت مسکن و اجاره‌بها و در کل شهریت همدان با تصویب طرح جامع شهری مشخص خواهد شد، خاطرنشان کرد: بعد از تصویب این طرح کسی حق ندارد به خود اجازه دهد با زمین خواری و دست درازی به زمین‌های کشاورزی و در معرض شهریت مردم، آن‌ها را گول بزند.

وی همچنین افزود: طرح جامع همدان باید از هر گونه عیبی مبرا باشد بنابراین دستگاه‌های اجرایی استان مکلف هستند ایرادات موجود را برطرف کنند چراکه بعد از تصویب طرح جامع شهری با هرگونه تخلف و رانت با شدت برخورد می‌شود و مراحل بعدی آن را از طریق دستگاه‌های نظارتی پیگیری خواهیم کرد.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه مسائل کارشناسی طرح جامع شهری همدان به نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مربوط نمی‌شود، خاطرنشان کرد: انتخاب زمین مناسب برای طرح نهضت ملی مسکن بر عهده دستگاه‌های اجرایی استان است و وظیفه نماینده پیگیری و بیان به حق مطالبات مردمی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در نامه‌ای جداگانه از وزیر راه و شهرسازی درخواست شد تا برای بازدید میدانی از چگونگی روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن به همدان سفر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha