• شنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400091309850
  • خبرنگار : 50184

سرپرست دانشگاه رازی:

در اثبات مرجعیت علمی دانشگاه رازی ضعف داریم

در اثبات مرجعیت علمی دانشگاه رازی ضعف داریم

ایسنا/کرمانشاه سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه، جایگاه کنونی این دانشگاه در کشور را شایسته آن ندانست و گفت: در اثبات مرجعیت علمی دانشگاه رازی به کشور ضعف داریم.

دکتر محمد نبی احمدی در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه رازی که امروز(13 آذر) به مناسبت آغاز هفته پژوهش برگزار شد، در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به دستاوردها و توانمندی های پژوهشگران دانشگاه رازی، اظهارکرد: برخی از دستاوردهایی که پژوهشگران این دانشگاه دارند، در کشور بسیار مهم هستند، اما متاسفانه آنطور که باید معرفی نشده اند.

وی افزود: توان پژوهشگران و اعضای هیات علمی این دانشگاه بسیار بالا و همت آنها عالی است، اما در معرفی دستاوردهایشان ضعیف بوده ایم که نیاز است با کمک رسانه ها و سایر دستگاه های مربوطه این ضعف را پوشش دهیم.

سرپرست دانشگاه رازی که به تازگی دراین سمت منصوب شده، در ادامه یکی از مهمترین رویکردهای خود در این دانشگاه را ارتقاء جایگاه علمی و پژوهشی آن دانست و اعلام کرد: باید جایگاه دانشگاه رازی را در نظام رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (isc) که یکی از شاخص های مهم آن بحث پژوهش است،  ارتقاء دهیم.

وی ادامه داد: در گذشته جایگاه  دانشگاه ما در این نظام رتبه بندی یازدهم بود، اما در سالهای اخیر به رتبه 15 تا 20 تنزل پیدا کرده ایم که باید آن را بالا ببریم و این هدف یک همت خاص و جمعی را در مجموعه دانشگاه می طلبد.

به گفته این مسئول، در کنار فعالیت هایی که دانشگاه برای ارتقاء جایگاه خود در حوزه پژوهش خواهد داشت، میزان اعتبارات پژوهشی نیز باید تقویت شود که این مستلزم حمایت های دولت است.

احمدی در ادامه یکی دیگر از اولویت های کاری خود در دانشگاه رازی را افزایش مهارت آموزی دانشجویان اعلام کرد و گفت: متاسفانه طی سالهای گذشته در این بخش خوب کار نکرده ایم و این باعث هدر رفت منابع شده است.

وی افزود: دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، به واسطه آموخته هایشان بخوبی از عهده مباحث نظری بر می آیند که نشان می دهد آنها را خوب یاد گرفته اند، اما متاسفانه چون میدانی کار نکرده اند و مهارت آموزی را عملا  آموزش ندیده اند، در خارج از دانشگاه بیکار می مانند و اینگونه با یک حجم بسیار بالا از فارغ التحصیلان بیکار مواجه می شویم.

سرپرست دانشگاه رازی در ادامه به بیان نمونه هایی از دانشگاه های موفق در بحث مهارت آموزی و کارآفرینی پردخت و گفت: امروزه در دانشگاه های کشورهایی نظیر آلمان، آمریکا، مالزی و کره جنوبی در بحث مهارت آموزی دانشجویان خوب ورود کرده اند، اما متاسفانه  در کشور ما تنها سه دانشگاه امیر کبیر، علامه طباطبایی و صنعتی شاهرود توانسته اند در این زمینه خوب کار کنند که این تعداد بسیار کم است.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا در بحث مهارت آموزی در دانشگاه و ارتباط اساتید و دانشجویان بصورت میدانی با جامعه صنعتی عملکرد خوبی داشته باشیم، به گونه ای که فارغ التحصیلانی که هزینه های هنگفتی صرف آموزش آنها می شود، پس از فارغ التحصیلی از مهارت هایی که آموخته اند، استفاده کنند و حتی بتوانیم دیوارهای تحریم را فرو بریزیم.

احمدی در ادامه به راهکارهایی که دانشگاه برای کارآفرین شدن دانشجویان بدنبال آن است، اشاره کرد و گفت: فعال تر کردن مراکز رشد و از سویی قوی تر شدن ارتباط بین دانشگاه و صنعت راه تبدیل دانشگاه رازی به دانشگاه نسل سوم است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم مزه شیرین بازشدن گره های صنعتی  توسط دانشگاه را به صنعتگران بچشانیم، آن زمان این صنعتگران خواهند بود که برای ارتباط با دانشگاه پیشگام خواهند بود.

سرپرست  دانشگاه رازی یادآورشد: از آنجایی که تاکنون این اتفاق بین دانشگاه و صنعت نیفتاده، تلاش هایی که برای ارتباط خوب با صنعت داشته ایم، موفق نبوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha