• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400091410563
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان:

روز دانشجو روز ضدِ سلطه استکبار است

روز دانشجو روز ضدِ سلطه استکبار است

ایسنا/اصفهان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: روز دانشجو روز ضد سلطه استکبار و روز ضد نیکسون است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن عارضی، امروز (یکشنبه- ۱۴ آذرماه) در نشست خبری به مناسبت روز دانشجو، اظهار کرد: روز دانشجو یعنی اینکه دانشجویان به موقع فریاد بزنند و خواسته‌های خود را درست و اصولی بیان کنند.

وی به تعبیر مقام معظم رهبری از این روز اشاره کرد و گفت: روز دانشجو روز ضد سلطه استکبار و روز ضد نیکسون است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه این روز را باید با این هویت شناخت و به جامعه دانشگاهیان با این عنوان معرفی کرد، خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانیم مواجه درست با وقایع داشته باشیم که انقلاب اسلامی به درستی درک شود و اگر این درک درست نباشد اعتراض ما درست و به موقع نخواهد بود.

عارضی افزود: با توجه به رسالت روحانیان در دانشگاه، ساختاری به عنوان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری شکل گرفت و حضور روحانیان نظام‌مند شد. در این ۴۰ سال مجموعه نهاد فراز و نشیب بسیاری داشته و در سال‌های اخیر از یک حضور سنتی به حضور راهبردی رسیده است.

وی با اشاره به ۱۵ راهبرد کلان ترسیم شده در ماموریت های این نهاد، اظهار کرد: در مجموعه نهاد، مخاطب اول دانشجویان و سپس اساتید و کارمندان هستند و اقدامات انجام شده در این مدت با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه در راستای تحقق راهبردها شکل گرفته است.

عارضی با بیان اینکه در گروه معارف با ۲۰۰ استاد و ۲۰ روحانی فعال در دانشگاه، اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته است، گفت:  در این گروه بحث تحول در دروس آغاز شده است و در سطح کلان در حال انجام است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که این تغییرات تا پایان ۱۴۰۰ آماده  شود و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های نوآوری برای ارائه دروس معارف نیز کاربردی است، چراکه معتقدیم دروس معارف باید موجب تغییر بینش انسان شود.

عارضی با بیان اینکه مشورت گرفتن از دانشجو را باید تمرین کنیم، تصریح کرد: دروس متناسب با نیاز دانشجو تغییر می‌یابد و این تغییرات باید بر اساس نظر دانشجویان باشد که ۱۰ سرفصل آماده شده است.

عارضی یکی دیگر از مباحث مدنظر در دانشگاه را پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه دانست و افزود: مخاطب این بیانیه جوانان هستند و یکی از محورهای این بیانیه امید است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان به اجرای طرح اندیشه تمدن ساز در دوره استادی که در حال اجرا است اشاره و تصریح کرد: در مرحله دانشجویی نیز به دنبال پیگیری آن هستیم. همچنین هیئت دانشجویی در راستای اهداف کلان نیز دنبال می‌شود.

وی گفت: احیای شورای راهبردی نهاد و هم‌افزایی بیشتر نیز در دستور کار است و به دنبال عملیاتی کردن دانشگاه مسئله محور که از نیازهای امروز جامعه و مورد درخواست مقام معظم رهبری است، هستیم.

عارضی درباره برنامه‌های روز دانشجو که در دبیرخانه مهدویت مورد نظر قرار گرفته، اظهار کرد: کلان جشنواره تعریف شد و در بازه زمانی ۱۳ رجب تا ۱۵ شعبان برنامه‌ها ارائه می‌شود که اصفهان متولی اجرا شد و قرار است در کل کشور انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha