• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400091410844

یک مسئول در بسیج دانشجویی فارس:

شیراز نیازمند سند چشم‌اندازی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی است

شیراز نیازمند سند چشم‌اندازی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی است

ایسنا/فارس مسئول هسته عدالت شهری بسیج دانشجویی فارس تاکید کرد: شیراز امروز نیازمند یک عزم جدی، یک سند چشم انداز مبتنی بر آموزه‌های اسلام ناب و یک برنامه استراتژیک در میان مدت و بلند مدت است. 

محمد تاج‌بخش یکشنبه ۱۴ آذر در صحن علنی شورای شهر شیراز ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر؛ روز دانشجو، گفت: ویروس منحوس کرونا ، قریب به دو سال است که دانشگاه‌های ما را به تعطیلی کشانده است، اما دانشجوهای ما را نه!

او افزود: دانشجویان طی دو سال اخیر در سنگرِ فضای مجازی مشغول به تقابل فرهنگی با رسان‌ ها و جریانات ضد فرهنگی بوده و در کف میدان‌های جهادی و کمک رسانی به مردم و در فضای گفتمان سازی و مطالبه گری کوچک ترین ذره‌ای از تلاش خود دریغ نکرده‌اند. 

مسئول هسته عدالت شهری بسیج دانشجویی فارس ادامه داد: روز دانشجو، یادآور رشادت‌ها و مجاهدت‌های دانشجویانی است که در قلب تاریک ترین دوران حیات سیاسی کشور، همچون چراغ روشنی مسیر حق را از مسیر باطل جدا کرده و پرچم دار مطالبه استقلال و آزادی برای ملت بزرگ ایران شدند. 

تاج‌بخش با بیان اینکه ۱۶ آذرماه روز بیزاری از ظلم و ستم، استبداد و استعمار و روز مبارزه تفکر جوان مؤمن انقلابی با مستکبران و گردن کشان عالم است، عنوان کرد: روز دانشجو، روز مبارزه با همان تفکری است که آب خوردن مردم را بی اذن کدخدایان خود خوانده عالم بر نمی‌تابد و برای محض رضای خدا هم که شده یکبار توانایی‌ها ، ابتکارات و نقاط قوت جوانان این سرزمین را ندیده و نمی‌بیند. 

او با اشاره به گام اول انقلاب اسلامی که در فضایی به ثمر نشسته و خود را تثبیت کرد که دشمنان این مرز و بوم با هر حیله و نیرنگی و با استفاده از ابزار جنگ نظامی، جنگ اقتصادی ، جنگ اعتقادی و جنگ فرهنگی سعی در ناامید کردن ملت ایران از انتخاب نظام سیاسی برخواسته از دین و دیانت را داشتند، گفت: به حمدالله و با تدابیر حکیمانه رهبران مجاهد و عالیقدر انقلاب اسلامی و هوشمندی مردم و بخصوص جوانان؛ تمام دشمنی‌های دشمنان به خودشان بازگشته و امروز جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشور اول منطقه در بسیاری از حوزه‌ها و بعنوان ستون خیمه گاه مقاومت پیش چشم جهانیان است.

مسئول هسته عدالت شهری بسیج دانشجویی فارس همچنین تصریح کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی 
گامی که بنای بازگشت به هویت‌های جمعی منطبق بر اخلاق و معنویت ، رجوع به آرمان‌های حقیقی انقلاب سال ۵۷ همچون عدالت و مبارزه با فساد و اعتماد به جوانان به عنوان مبدأ تحولات هر جامعه پیشرو و پیشران را دارد. 

تاج‌بخش  گفت: در میان نهادهای مختلف مردمی و حاکمیتی، وظیفه شوراهای اسلامی شهرها در فراهم کردن شرایط مشارکت جوانان در تصمیم گیری‌ها، مدیریت شهرهای خود و حل معضلات و مشکلات مربوط به آنها سنگین ترین وظیفه است.

او در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: چند ماه عملیاتی از آغاز به کار شورای اسلامی شهر شیراز می‌گذرد. در این مدت اعضای تحت کمیسیون‌های تخصصی طرح‌های جدیدی را ارائه یا طرح‌های گذشته را بازنگری کرده‌اند. سندی ۷۲ بندی از رویکردهای شورای ششم پس از مدتها پیگیری توسط ریاست محترم شورا تهیه و در صحن به تصویب رسیده است.

تاج بخش افزود: در این مدت اعضای محترم به عنوان ناظرین شورا در مناطق مختلف شهرداری شیراز و ادارات و سازمان‌های تابعه شهرداری نسبت به بازدیدهایی میدانی اقدام کرده‌اند که این هم اتفاق مبارکی است. 

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: پرسش اساسی که در ذهن هر کنش گر دغدغه مندی شکل می‌گیرد این است که شورایی که با شعار انقلابی گری وارد میدان مدیریت شهری شده است ، قرار است تمام طول حیات خود را صرف امورات روزمره و بوروکراسی‌های اداری بکند ؟ آیا قرار نیست رویّه‌های غلط گذشته در هم شکسته شوند و شورا آنطور که شایسته نام بزرگ سومین حرم اهل بیت(ع) است، دست به تصمیمات انقلابی و تحول آفرین بزند ؟! 

تاج‌بخش تاکید کرد: شیراز امروز به تصمیم گیرانی نیاز دارد که اختلافات داخلی و شیطنت‌های مقطعی را کنار گذاشته و خالصانه و در اوج وحدت برای این شهر جهانی تصمیم بگیرند و تا حصول نتیجه مطلوب برای مردم اجرای آن را پایش کنند.

او ادامه داد: به هیچ وجه برای مردم و نخبگان پذیرفته نیست که شورایی که قرار است با شور و مشورت و مبتنی بر نیازهای حقیقیِ توده‌های مردم به ویژه مستضعفین باری از دوش شهروندان کم کند، دچار چند دستگی شده و به صحنه زورآزمایی و نیش و کنایه‌های آقایان برای یکدیگر بدل شود. 

مسئول هسته عدالت شهری بسیج دانشجویی فارس گفت: انتظاری که از مجموعه شورای ششم وجود دارد این است که فوراً تکلیف مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز را مشخص کند و مسیر ورود پژوهشگران جوان و دغدغه مند را بدون اِعمال سلیقه و توصیه‌ها به این مرکز تسهیل کنند تا هم پیوست‌های علمی لازم برای طرح‌های کلان تهیه شود و هم نظام مسائل شهر در حوزه‌های مختلف احصاء شده و طرح‌های عملیاتی و جهادی برای حل آنها ارائه شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha