• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400091612276

استاندار فارس:

شهرک صنعتی شیراز به تنهایی پاسخگوی نیاز اشتغال فارس است

شهرک صنعتی شیراز به تنهایی پاسخگوی نیاز اشتغال فارس است

ایسنا/فارس استاندار فارس گفت: شهرک صنعتی شیراز هم‌اینک با ١٠ تا ٢٠ درصد ظرفیت کار می‌کند که معتقدم اگر با ظرفیت کامل کار کند هیچ بیکاری در استان فارس نخواهیم داشت.

دکتر محمدهادی ایمانیه سه‌شنبه ١٦ آذر در یک کنفرانس خبری ضمن تبریک روز دانشجو، بیان کرد: افتخار همه مسلمانان طبق فرمایش پیامبر اسلام(ص)، دانشجو بودن تا پایان عمر است.

او با بیان اینکه توقع داریم که رسانه‌ها این مهم را مد نظر داشته باشند که رسیدن به مقصد و حل مشکلات در مدت زمانی کوتاه، منطقی نیست، افزود: البته در این بین نباید زحمات مدیران گذشته را زیر سئوال برد و در عین حال با وعده و وعید هم مخالفیم.

استاندار فارس ابراز امیدواری کرد که بتوانیم قسمت قابل توجهی از مشکلات را حل کنیم و گفت: برآنیم تا از سرمایه گذاری در استان دفاع کنیم. لذا از همه سرمایه گذارانی که از فعالیت در فارس ناامید شده یا به دلیلی کار را رها کرده اند، با آغوش باز استقبال و از آنان حمایت میکنیم.

او به دیدارهای اخیر خود با تعدادی از اعضای هیات دولت و معاونین آنها از جمله وزاری راه، ارشاد و معاون وزیر دفاع اشاره کرد و به تشریح جزییات جلسه با آنها پرداخت.

 استاندار فارس ادامه داد: در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار پروژه سنگین تالار مرکزی شیراز، کتابخانه شهرستان ارسنجان، تکمیل موزه پاسارگاد و ساخت بنیاد حافظ شناسی مورد بررسی قرار گرفت و قول مساعد بر تکمیل و آغاز عملیات اجرایی آنها داده شد.

ایمانیه اظهار کرد: در دیدار با معاون وزیر دفاع و وزیر راه نیز قول تامین اعتبار برای اتمام قطعه هفت آزاد راه شیراز-اصفهان و آغاز قطعه هشت گرفته شد.

احداث پالایشگاه میعان شیراز، فولاد غدیر نی‌ریز، امتداد آبرسانی از خلیج فارس به سیرجان و اتصال آن به  قطرویه و نی‌ریز، تکمیل راه آهن شیراز به گل گهر با مشارکت وزارت دفاع، سد پارسیان، پتروشیمی مرودشت و تامین آب آن، اتصال راه آهن شیراز به اصفهان به شبکه سریع‌السیر و حل مشکل کارخانه آی تی آی از دیگر پروژه‌هایی فود که استاندار فارس به آنها اشاره کرد.

او همچنین به مشکلات شهرک صنعتی شیراز اشاره و اضافه کرد: این شهرک صنعتی هم‌اینک با ١٠ تا ٢٠ درصد ظرفیت کار می‌کند که معتقدم اگر با ظرفیت کامل کار کند هیچ بیکاری در استان فارس نخواهیم داشت.

استاندار فارس همچنین با بیان اینکه جلسات مکرری در خصوص کارخانه‌های معطل مانده استان برگزار شده که به زودی از حالت رکود و رخوت خارج شوند، گفت: پروژه‌های معطل مانده فارس رها نخواهند شد.

ایمانیه اعلام کرد که برنامه جامع اقتصادی برای پس از کرونا در استان فارس تدوین خواهد شد.

او همچنین با بیان اینکه از سرمایه گذاری در شهرک سلامت شیراز به جد حمایت خواهم کرد، چرا که این مهم می‌تواند به اقتصاد استان و کشور نه تنها در حوزه سلامت که در دیگر حوزه‌ها کمک شایانی کند.

استاندار فارس در بخش پایانی سخنان‌ خود با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های ما در رونق اقتصادی و تولید در استان مبارزه با قاچاق کالاست، عنوان کرد: به تصمیماتی در رابطه با قاچاق دارو و واکسن،  پوشاک و کفش، لوازم خانگی و سیگار و دخانیات گرفته شده که از هفته آینده اجرایی خواهد شد.

ایمانیه اضافه کرد: اگر دنبال توسعه هستیم با احداث نیروگاه و احداث و پالایشگاه گازی و چاه زدن و ... درست نمی‌شود اگرچه به موازات آن برای کشور در حال توسعه این موارد نیاز است اما باید مدیریت مصرف انرژی در کشور نهادینه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha