• چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400091713141
  • خبرنگار : 50046

ضعیف شدن قدرت داروخانه ها با برداشتن ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو

ضعیف شدن قدرت داروخانه ها با برداشتن ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو

ایسنا/خراسان شمالی رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی گفت: درصورتی که ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی از داروها برداشته شود، قدرت خرید داروها ضعیف تر خواهد شد.

دکتر آرمان ریحانی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه چند سالی است که قدرت خرید داروخانه ها برای خرید داروها با افزایش قیمت آن ها کمتر شده، اظهارکرد: داروخانه داران نگران از ضعیف تر شدن قدرت داروخانه ها به علت گرانی داروها هستند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون موضوع برداشتن ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی از داروها مطرح است، با طرح سوالی بیان کرد: طی دو سه سال اخیر با افزایش حداقل دو تا سه برابری قیمت داروها مواجه بودیم، این افزایش قیمت ها ناشی از چه چیزی بوده که حال موضوع برداشتن ارز چهار هزار و ۲۰۰ هزار تومانی نیز مطرح شده است؟

دکتر ریحانی افزود: به عنوان مثال یک رقم دارو که قیمت آن حدود ۴۰۰ تومان بوده هم اکنون به ۶ هزار و ۵۰۰ تا هفت هزار تومان رسیده و اگر این ارز نیز از روی داروها برداشته شود قیمت ها به شدت افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: این موضوع که قیمت دارو در ایران کمتر از قیمت جهانی است، صحیح می باشد اما باید به این نکته نیز توجه داشت که سرانه درآمد مردم کشور کمتر است و با انجام این کار توان خرید دارو از مردم گرفته می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: افزایش قیمت، کمر داروخانه ها را شکسته توان آن ها برای خرید و تامین داروها را کمتر کرده و این سبب می شود که سرویس دهی به بیماران کمتر شود.

وی به تعهدات بیمه ای نیز اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر بیمه ها روز به روز تعهدات بیمه ای خود را نسبت به داروها کمتر می کنند و هم اکنون بسیاری از داروهای پرمصرف از تعهد بیمه ها کمتر شده است.

رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی با بیان اینکه هنوز با کمبود دارو مواجه هستیم، افزود: علت اصلی آن نیز نبود شعب شرکت پخش سراسری دارویی در این استان است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه دارویی خراسان شمالی از استان های هم جوار (گلستان و خراسان رضوی) تامین می شود، ادامه داد: اما شرکت های موجود در آن استان ها، ابتدا داروهای سرگل را میان داروخانه های استان های خود توزیع کرده و مابقی داروها را به خراسان شمالی ارسال می کنند.

دکتر ریحانی تصریح کرد: این امر موجب می شود تا بیماران خراسان شمالی برای تهیه بسیاری از داروهای کمیاب به استان های مجاور سفر کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha