• سه‌شنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۸:۱۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400092318329

معاون وزارت صمت:

وجود ۱۳ هزار واحدتولیدی راکد/بازگشت ۲۰۰۰ واحد به تولید تا پایان سال

وجود ۱۳ هزار واحدتولیدی راکد/بازگشت ۲۰۰۰ واحد به تولید تا پایان سال

ایسنا/فارس معاون امور صنایع وزارت صمت به راه‌اندازی واحدهای راکد به عنوان یکی از سیاست‌های کلان این وزارتخانه اشاره و با بیان اینکه مقرر شده امسال دو هزار واحد راکد مجددا راه‌اندازی شوند،خاطرنشان کرد: ١٣ هزار واحد راکد در کشور داریم.

مهدی صادقی نیارکی عصر سه‌شنبه ٢٣ آذر در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت در فارس با اشاره به وضعیت تولید کشور، بیان کرد: بخش‌های اقتصادی کشور طی سال‌های گذشته رشد مثبتی نداشته و تنها بخش اقتصادی که هم در سال ٩٩ هم امسال به استناد مرکز آمار و بانک مرکزی رشد داشته، بخش صنعت کشور بوده است.

او با بیان اینکه یکی از آمارهایی که هر ماهه کنترل می‌شود، آمار تولید کالاهای منتخب است، افزود: از ۲۵ رشته فعالیت ١٥ رشته فعالیت نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: صادرات غیر نفتی  کشور طی هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۴۸ درصدی برخوردار بوده است.

صادقی نیارکی همچنین به وضعیت شرکت‌های بورسی و تولیدی هم اشاره و عنوان کرد: در محصولات کاغذی، شیمیایی، خودرو و قطعات، ماشین سازی و تجهیزان هم در مهرماه امسال نسبت به سال گذشته رشد ٣ تا ١٠ درصد داشته‌ایم که نشان دهنده عزم، تلاش و نگاه به ظرفیت‌های درونی و اقتصاد کشور است.

او خاطرنشان کرد: در انتهای سال ٩٨ که با شیوع بیماری کرونا مواجه شدیم، ظرف کمتر از دو ماه هم سازنده ماشین الات تمام اتوماتیک ماسک و هم صادر کننده ماسک و ضدعفونی و دستگاه ونتیلاتور شدیم که نشان از تاب آوری، خبرگی و دلسوزی و باور عمیق به پیشرفت کشور است.

معاون امور صنایع وزارت صمت همچنین با بیان اینکه طی هفت ماهه امسال بالغ بر ٤ هزار واحد صنعتی جدید به مدار تولید وارد شدند که ٩٠ هزار نفر اشتغال مستقیم حاصل از فعالیت آنها ایجاد شده است، عنوان کرد: این تعداد واحد صنعتی با سرمایه گذاری ١٣٣ هزار میلیارد تومانی که رشد ١٥ درصدی در سرمایه گذاری را نشان می‌دهد، به چرخه تولید وارد شده‌اند.

صادقی نیارکی یادآور شد: طی بازه زمانی هشت ماهه امسال، استان فارس نیز در این باره با ١٣ درصد رشد از لحاظ تعداد بنگاهها و اشتغال به کار سه هزار و ۷۰۰  نفری نفر رو به رو بوده است.

او گفت: فارس از نظر ارزش افزوده بخش صنعت رتبه سوم دارد. همچنین بالغ بر ٤ هزار و ١١ بنگاه در این استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند.

معاون امور صنایع وزارت صمت به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هم اشاره و عنوان کرد که ٥٥ درصد از مصوبات این ستاد اجرایی شده، ٢٠ درصد اجرا نشده و مابقی در دست اقدام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha