• جمعه / ۲۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400092620345
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

تبدیل وضعیت پرستاران محقق می‌شود

تبدیل وضعیت پرستاران محقق می‌شود

ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تبدیل وضعیت پرستاران یکی از مطالبه‌های جدی این افراد است که با تاکید اخیرا رهبر معظم انقلاب و دستور رئیس جمهور، این مشکل برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد، نماینده مردم اردستان در مجلس، امروز (جمعه، ۲۶ آذر) در دیدار با کادر بهداشت و درمان این شهرستان که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مسئولان شهرستان از ۷ سال گذشته تاکنون، بحث ارتقا بهداشت، سلامت و درمان است که در این چند دهه گذشته، اقدامات موثر و قابل توجهی در این بخش‌ها اتفاق افتاده است.

 وی با بیان اینکه تفاوت دریافتی پزشکان و کادر درمان باعث گلایه این قشر شده است، افزود: وضعیت آمبولانس‌های اورژانس، فرسودگی ساختمان مرکزی بهداشت و درمان اردستان و کمبود نیروهای خدماتی از کمبودهای حوزه بهداشت ودرمان شهرستان ارستان است که با توجه به پراکندگی شهرستان نیازمند توجه ویژه دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

به گزارش ایسنا، طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه حوزه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است، گفت: کمبود نیروی انسانی در این بخش باعث فشار بر نیروهای درمانی و حتی افت کیفیت خدمات درمانی می‌شود که امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی به کمبودهای حوزه بهداشت و درمان نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

نماینده مردم اردستان در مجلس با اشاره به کمک خیران حوزه بهداشت و درمان گفت: خیران این بخش بسیاری از کمبودهای حوزه بهداشت و درمان را جبران کردند، ولی باقی مشکلاتی که اشاره شد نیازمند مساعدت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این جلسه، اظهار کرد: توجه بهداشت و درمان از اهمیت خاصی برخوردار است و یکی از وظایف اصلی حاکمیت در همه جوامع رسیدگی به بحث بهداشت و درمان است.

شاهین شیرانی افزود: در حوزه درمان فعالیت‌ها به‌صورت تیمی و گروهی انجام می‌شود و در حوزه سلامت کسی نمی‌تواند با جان مردم برخورد سلیقه‌ای داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ساختمان شبکه بهداشت و درمان بسیار فرسوده است، گفت: باید با همکاری مسئولان شهرستان این ساختمان به نحو مطلوب بازسازی شود. همچنین بخش‌های قدیمی بیمارستان شهید بهشتی باید نوسازی شوند، زیرا هزینه مرمت بی‌فایده است.

شیرانی یکی از کمبودهای اساسی شهرستان اردستان را آمبولانس اورژانس دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به نیازی که احساس می‌شود، اولین آمبولانسی که وارد استان شود به این شهرستان تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بحث کمبود نیروی فوریت‌های پزشکی دچار بحران است، گفت: اگر افرادی باشند که مدرک تحصیلی آنها پرستاری، کارشناس فوریت‌های پزشکی، اتاق عمل و بیهوشی باشد در سراسر استان اصفهان سریعا نسبت به جذب آنها اقدام خواهد شد. همچنین با درخواست پزشکان عمومی و متخصص که بخواهند در حوزه شهرستان اردستان فعالیت کنند، موافقت خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه اکنون در دانشگاه علوم پزشکی مشغول تبدیل وضعیت ایثارگران و خانواده‌های آنها هستیم، گفت: تبدیل وضعیت پرستاران یکی از مطالبه‌های جدی این افراد است که با تاکید اخیرا رهبر معظم انقلاب و دستور رئیس جمهور، این مشکل برطرف خواهد شد.

شیرانی با بیان اینکه موضوع نوسازی شبکه فاضلاب بیمارستان شهید بهشتی اردستان انجام خواهد شد، گفت: هچنین یک دستگاه سونوگرافی و مانیتور پرتابل به بیمارستان شهید بهشتی تعلق خواهد گرفت.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha