• یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400092821512
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مدیر آموزش و پرورش مه‌ولات خبر داد

واکسیناسیون ۸۰ درصدی‌ دانش‌آموزان مه‌ولاتی

واکسیناسیون ۸۰ درصدی‌ دانش‌آموزان مه‌ولاتی
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی مدیر آموزش و پرورش مه‌ولات گفت: هر چند تاکنون بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان این شهرستان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند اما می‌طلبد پروتکل‌های بهداشتی همچنان به طور دقیق رعایت شود.

حسن صداقتی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: به رغم اینکه طی ۲ سال اخیر به خاطر شیوع ویروس کرونا آموزش‌ها به صورت غیرحضوری و در فضای مجازی برگزار می‌شود اما نه تنها در ابتدا زیرساخت‌ها فراهم نبود بلکه دانش‌آموزان آموزش‌های لازم را برای استفاده و بهره‌گیری از فضای مجازی فرا نگرفته بودند. البته برخی از همکاران هم این آمادگی را نداشتند که در کوتاه‌مدت بتوانند به سمت تولید محتوا بروند.

وی عنوان کرد: این مسائل و مشکلات موجب شد آموزش طی ۲ سال اخیر با چالش‌هایی همراه باشد. به همین خاطر برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری به مطالبه‌ای از سوی خانواده‌ها، دانش آموزان و معلمان تبدیل شد.

مدیر آموزش و پرورش مه‌ولات بیان کرد: در همین راستا و بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش مدارسی که در نقاط روستایی کمتر از ۱۵ نفر و در نقاط شهری زیر ۳۰۰ نفر دانش‌آموزان داشتند ،در هفته سوم مهر ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شدند و سایر مدارس نیز در ادامه فعالیت خود را آغاز نمودند.

وی تصریح کرد: چون در شهرستان مه‌ولات مدارس بالای ۳۰۰ نفر نداشتیم؛ به همین دلیل آموزش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مهر ماه آغاز و با استقبال خوبی مواجه شد.

صداقتی عنوان کرد: هر چند کلاس‌هایی که بیش از ۱۵ دانش‌آموز داشت، در ۲ گروه الف و ب تقسیم‌بندی شد اما چون آموزش پایه اول از اهمیت خاصی برخوردار بود، با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت، مقرر شد همه روز در مدرسه حضور داشته باشند.

وی در ادامه از تجهیز و فعال شدن یک مرکز واکسیناسیون دانش‌آموزی توسط خود آموزش و پرورش در سطح شهرستان مه‌ولات خبر داد و گفت: طبق برنامه زمان‌بندی شده دانش‌آموزان برای تزریق واکسیناسیون به این مرکز مراجعه کردند و این موجب شد در یک بازه زمانی ۱۰ روزه نرخ واکسیناسیون دانش‌آموزان از نرخ واکسیناسیون شهرستان سرعت بیشتری بگیرد.

۳۰ درصد معلمان شهرستان مه‌ولات غیربومی هستند

مدیر آموزش و پرورش مه‌ولات افزود: چون ۳۰ درصد معلمان شهرستان مه‌ولات غیربومی هستند و در شهرستان‌های همجوار سکونت دارند؛ از همین رو آمار دقیقی از واکسیناسیون معلمان در دست نیست ولی پیگیری شده تا تمام آن‌ها واکسن خود را تزریق کنند.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته تمام مدیران مدارس نسبت به تهیه ماسک و وسایل ضدعفونی و نصب تهویه مناسب اقدام نموده‌اند و خوشبختانه کمترین مشکلی در این خصوص داریم.

صداقتی از بهسازی سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌های مدارس خبر داد و گفت: چون محیط‌های خوابگاه‌های دانش‌آموزی بر اساس شرایط کرونا تعبیه نشده‌، تاکنون آن‌ را راه‌اندازی نکرده‌ایم. البته برای سه ماه هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان به حسابشان واریز شده تا دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند.

حدود ۶۰ درصد مدارس از استانداردهای لازم برخوردارند

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شبکه بهداشت و درمان شرایط خاصی برای بازماندن مدارس دارند و در این رابطه چک لیست‌هایی را به ما داده‌اند. پیش‌بینی می‌شود حدود ۶۰ درصد مدارس از استانداردهای لازم برخوردار باشند.

مدیر آموزش و پرورش مه‌ولات با اشاره به اینکه شرایط بهداشتی و امنیت کلاس‌ها در مناطق روستایی چون تراکم دانش‌آموزی را ندارند به مراتب بیشتر است، افزود: طی چند روز آینده ۲ مدرسه دیگر به فضاهای آموزشی شهرستان مه‌ولات اضافه می‌شود.

وی با تقدیر از خیران مدرسه‌ساز در شهرستان مه‌ولات گفت: نهضت مدرسه‌سازی، مقاوم‌سازی و تخریب بازسازی با همت خیران و مشارکت دفتر نوسازی مدارس در دست اقدام است و این موجب شده مشکل جدی در فضاهای آموزشی نداشته باشیم.

کمبود نیروی انسانی بزرگ‌ترین چالش آموزش و پرورش مه‌ولات

مدیر آموزش و پرورش مه‌ولات ادامه داد: اکنون شهرستان مه‌ولات ۱۰۱ واحد آموزشی دولتی دارد که بر اساس استانداردهای اعلام شده حدود ۱۵ درصد این مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و ۲۵ درصد دیگر نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

وی کمبود نیروی انسانی را بزرگ‌ترین چالش آموزش و پرورش مه‌ولات دانست و گفت: عدم ثبات نیروی انسانی در مه‌ولات و درخواست انتقال به دیگر شهرستان‌ها به بزرگ‌ترین چالش تبدیل شده است.

صداقتی اظهار کرد: هر چند امسال با اضافه‌کاری و خرید خدمات آموزشی نیاز شهرستان تأمین شده اما به نسبت تعداد نیروهایی که بازنشسته می‌شوند، مشکل داریم.

وی همچنین با اشاره به اینکه کرونا تأثیر چندانی بر ترک تحصیل دانش‌آموزان مه‌ولاتی نداشته گفت: امسال که آموزش‌ها حضوری شده، به مراتب نرخ حضور دانش‌آموزان در مدارس بیشتر شده است.

مدیر آموزش و پرورش مه‌ولات یادآور شد: شهرستان مه‌ولات حدود ۱۱ هزار دانش‌آموز و ۸۵۰ معلم دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha