• پنجشنبه / ۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400100201147
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس کمیته امداد اردستان خبر داد:

پرداخت ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان کمیته امداد اردستان

پرداخت ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان کمیته امداد اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان از پرداخت ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به ۱۲۰ نیازمند از طریق صندوق امداد ولایت در ۹ ماهه امسال خبر داد.

ابوالقاسم صادقی، امروز(پنجشنبه، ۲ دی‌ماه) در نشست خبری اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) تا پایان سال اجرای دو طرح ملیِ امداد هوشمند و طرح کیوآر(کد صدقه) را در برنامه خود قرار داده است.

وی افزود: با توجه به برنامه ششم توسعه کشور، کمیته امداد نیز باید به سمت سامانه‌های الکترونیکی کشور پیش رود و با هوشمندسازی کمیته امداد، همه فعالیت‌ها داخلی و ارائه خدمات آن در بستر الکترونیک قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان بیان کرد: یکی از موضوعاتی که کمیته امداد را در چند سال گذشته به حاشیه برده و باعث گلایه شده، شایعات توزیع ناعادلانه و شناسایی افراد بوده است، اما اجرای این طرح سبب شفافیت بیشتر عملکرد در همه عرصه‌ها، کاهش هزینه‌های جاری و افزایش سرعت عمل خواهد شد.

۲۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند

صادقی با بیان اینکه هوشمندسازی ارائه خدمات همچنین سبب افزایش حفظ کرامت محرومان و نیازمندان در بین افراد جامعه خواهد شد، افزود: سرعت عمل، دقت در کار و اعتماد افزایی بین کمیته امداد با خیرین و مردم از دیگر دلایل اجرای طرح هوشمندسازی کمیته امداد است.

وی افزود: پس از راه‌اندازی این سامانه دیگر نیازی نیست که مددجویان کمیته امداد برای پیگیری امور به کمیته‌امداد مراجعه حضوری داشته باشند.

رئیس کمیته امداد امام اردستان با بیان اینکه این نهاد اکنون ۲۵۰۰ خانوار نیازمند که بیش از ۵ هزار نفر هستند را تحت پوشش دارد، گفت: با تلاش همکاران ما تاکنون ۱۵۰۴ خانوار مددجو هوشمندسازی شدند و باید تا پایان دی‌ماه به آمار نهایی برسیم.

نصب کد کیوآر بر روی صندوق صدقات خانگی در اردستان

صادقی با اشاره به راه‌اندازی کد کیوآر در کمیته امداد امام خمینی اردستان، گفت: این اقدام با هدف اشاعه فرهنگ خیر و احسان از طریق استفاده از شیوه‌های نوین در پرداخت صدقات از طریق کد کیوآر است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، تمام مشترکان صندوق صدقات و نیکوکاران می‌توانند با داشتن کد کیوآر اختصاصی خود و با استفاده از گوشی تلفن همراه به‌آسانی اقدام به پرداخت صدقه کنند، ادامه داد: کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی و جلوگیری از استهلاک پول ملی از دیگر ویژگی‌های مهم اجرای این طرح است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی اردستان از نصب ۵۰ درصد برچسب کد کیو آر پرداخت صدقه در شهرستان اردستان خبر داد و گفت: در شهرستان اردستان حدود ۶۲۵۰ صندوق صدقه بین منازل و اصناف توزیع شده است و برای هر شهروند به‌صورت اختصاصی و عمومی امکان تولید کد کیوآر فراهم شده است و با اسکن کردن کد از طریق گوشی همراه به‌راحتی می‌توانند صدقه خود را پرداخت کنند.

۸۰۰ خانوار به مددجویان کمیته امداد اضافه شده است

صادقی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰ درصد از کمک‌های مردمی و صدقات به کمیته امداد افزایش داشته است، گفت: با توجه به اینکه یکی از وظایف کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است، سالانه حدود ۸۰ خانوار مددجویان توانمند می‌شوند، ولی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور در سه سال گذشته، حدود ۸۰۰ خانوار به مددجویان کمیته امداد اضافه شده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات کمیته امداد به مددجویان و افراد نیازمند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون کمیته امداد حدود ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۲۲ نفر از متقاضیان و با هدف ایجاد اشتغال و یا حفظ اشتغال موجود پرداخت کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی اردستان با اشاره به توزیع بسته‌های حمایتی بین نیازمندان ویژه شب یلدا گفت: کمیته امداد با همکاری مراکز نیکوکاری خود در بلندترین شب سال بیش از ۲۰۰ میلیون تومان بسته حمایتی توزیع کرده است. همچنین با توجه به آغاز فصل سرما تعداد ۴۵ بخاری در مناطق سردسیر شهرستان توزیع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha