• دوشنبه / ۶ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400100603859
  • خبرنگار : 50250

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی:

ویزیت همزمان چند بیمار در مطب پزشک خلاف قانون است

ویزیت همزمان چند بیمار در مطب پزشک خلاف قانون است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ویزیت همزمان چند بیمار در مطب پزشک خلاف قانون است، گفت: پزشک باید برای هر بیمار زمان مناسبی را اختصاص دهد و دو بیمار نباید به‌طور همزمان در مطب پزشک پذیرش و ویزیت شوند، این مسئله تخلف است.

آرش روغنی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اختصاص زمان مناسب توسط پزشکان برای ویزیت بیمار، اظهار کرد: یک زمان میانگین برای ویزیت وجود دارد، اما در کل این زمان بستگی به شرایط بیمار دارد، پزشک باید بر اساس وضعیت بیمار زمان مناسبی را برای ویزیت اختصاص دهد، برخی بیماران شاید نیازمند زمان بیش‌تری برای ویزیت باشند و برخی کمتر.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سیستم پزشک خانواده در کشورهای پیشرفته، عنوان کرد: این پزشک در قبال انجام وظایف محوله از دولت حقوق دریافت می‌کند، زمانی‌که پزشک دغدغه مالی نداشته باشد و همچنین پزشک به تعداد کافی در مناطق مختلف توزیع شود، آن‌گاه پزشک تعداد بیمار کمتری را در طول شبانه‌روز ویزیت کرده و زمان مناسبی را به هر بیمار اختصاص خواهد داد.

وی افزود: طرح پزشک خانواده در برخی مناطق اجرایی شد، اگر این طرح به‌طور کامل اجرا می‌شد، قطعا بار مراجعات به برخی پزشکان کاهش پیدا می‌کرد، زمانی‌که بار مراجعات به پزشک افزایش پیدا کند، قطعا پزشک نمی‌تواند زمان مناسبی را برای ویزیت هر بیمار اختصاص دهد.

روغنی با تاکید بر اینکه استانداردهای نظام سلامت به دلایل مختلف در کشور به‌صورت کامل رعایت نمی‌شود، توضیح داد: توزیع پزشک در کشور ناعادلانه است، همچنین سرانه پزشک در تمامی نقاط مختلف کشور مناسب نیست و افزایش تعرفه‌های پزشکی نیز متناسب با تورم در جامعه نبوده است، بنابراین این مسائل موجب می‌شود، مشکلاتی در ارائه خدمات توسط پزشک به بیمار ایجاد شود.

رئیس نظام پزشکی شهرستان شهرکرد تصریح کرد: پزشک باید کمترین ارتباط مالی را با بیمار داشته باشد، بیمه‌ها باید پوشش خود را برای پرداخت هزینه‌های درمان بیمار بالا ببرند، در اینصورت پزشک فارغ از دغدغه‌های مالی می‌تواند تعداد بیمار کمتری را ویزیت کرده و هزینه مناسب را دریافت کند، البته باید توزیع پزشک نیز در کشور عادلانه باشد و طرح پزشک خانواده نیز به‌طور کامل اجرایی شود.

وی با بیان اینکه ویزیت همزمان چند بیمار در مطب پزشک خلاف قانون است، گفت: پزشک باید برای هر بیمار زمان مناسبی را اختصاص دهد و دو بیمار نباید به‌طور همزمان در مطب پزشک پذیرش و ویزیت شوند، این مسئله تخلف است و با پزشک برخورد می‌شود.

روغنی یادآور شد: در بخش دولتی حجم مراجعات به پزشکان بسیار بالا است، بنابراین پزشک نمی‌تواند زمان مناسبی را برای ویزیت بیمار اختصاص دهد، البته باید به این نکته توجه داشت که زمان معاینه و ویزیت هر بیمار باتوجه به شرایط متفاوت است.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مشکلات نظام سلامت از جمله غیرواقعی بودن تعرفه‌های پزشکی، عدلانه نبودن توزیع پزشک، شرایط سخت خدمت در مناطق محروم موجب می‌شود پزشکان به استان‌های برخوردار و حتی خارج از کشور مهاجرت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha