• سه‌شنبه / ۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400100704583

یک مسئول در فارس:

بازار فارس تنظیم می‌شود!

بازار فارس تنظیم می‌شود!

ایسنا/فارس سرپرست سازمان جهاد کشاورزی فارس از تشدید نظارت و بازرسی‌ها در بازار خبر داد و با بیان اینکه بسیج اصناف، اتاق اصناف، تعزیرات، سازمان صمت و جهاد کشاورزی نظارت بر زنجیره تولید، توزیع و مصرف را برعهده دارند، ابراز امیدواری کرد که شاهد بهبود وضعیت تنظیم بازار در این استان باشیم.

مجتبی دهقان‌پور سه‌شنبه ۷ دی در نشست با مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های فارس با اشاره به اینکه مسئولیت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی و خوراکی های موضوع قانون انتزاع در اختیار وزارت جهادکشاورزی قرار گرفته است، گفت: متناسب با این موضوع در روزهای آتی "مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی" در سازمان جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود.

او عنوان کرد: ۶۲۲ نفر نیروی بسیج اصناف در این استان در زمینه تنظیم بازار همکاری می‌کنند که ۲۰۵ نفرکارت مشتمل برکد شناسایی دارند و افراد متخلف را راسا به تعریزات معرفی می کنند و به زودی برای تمام اعضای باقی‌مانده بسیج نیز کارت صادر می‌شود.

به گفته دهقان‌پور، با هدف هم افزایی بیشتر در تنظیم بازار تعدادی از نیروهای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به سازمان جهاد کشاورزی فارس منتقل شده‌اند.

او به ضرورت تشکیل ستاد تنظیم بازار در هر شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: فرماندار به عنوان رئیس ستاد تنظیم بازار در محصولات کشاورزی، مدیر جهاد کشاورزی به عنوان دبیر، معاون سیاسی امنیتی فرماندار به عنوان قائم‌مقام حضور دارند که توصیه می شود با رویکرد اجماع سازی با ذی نفعان برخورد شود تا اقناع سازی رخ دهد.

قرارگاه امینت غذایی در شهرستان‌ها در اولویت قرار گیرد

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به ضرورت تشکیل منظم جلسات قرارگاه امینت غذایی در شهرستان‌ها، بیان کرد: هدف اصلی قرارگاه مذکور، رصدتولیدات بخش کشاورزی است بنابراین تهدیدها و فرصت‌های هر شهرستان شناسایی و به صورت هفتگی به این سازمان منعکس شود.

او خطاب به مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها با اشاره به اینکه تعادل بخشی به تولید، پایش مازاد تولید و کمبودها و پایداری تولید از اهداف اساسی در قرارگاه امنیت غذایی است، تصریح کرد: به منظور برنامه ریزی آتی آمار و اطلاعات به دقت احصاء شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی فارس همچنین با تاکید بر نگاه توامان به مقوله بازار و برنامه های توسعهای، گفت: از برنامههای توسعهای حوزه‌های تخصصی شامل تولیدات گیاهی، دامی و زیرساخت‌های سامانههای نوین آبیاری که منجر پایداری تولید میشود، غافل نشوید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha