• چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400100805532
  • منبع : نمایندگی اردبیل

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیل:

به‌روزرسانی طرح جامع ترافیک علاج‌بخش ترافیک اردبیل است

به‌روزرسانی طرح جامع ترافیک علاج‌بخش ترافیک اردبیل است

ایسنا/اردبیل  سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: آسیب‌شناسی گره‌های ترافیکی و به‌روزرسانی طرح جامع ترافیک، نسخه دقیق و علاج‌بخشی مشکلات ترافیک شهر اردبیل است.

سید کمال‌الدین میرجعفریان 8 دی در دهمین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان اظهار کرد: طرح جامع ترافیک شهری اردبیل در سال ۹۱ تدوین شده و نیاز به بازنگری و به‌روزرسانی دارد تا نقاط ضعف این طرح آسیب‌شناسی، موارد جایگزین اعمال شود.

 وی با بیان اینکه اجرای برخی طرح‌ها باعث ایجاد ترافیک می‌شود، افزود: با ایجاد نقاط غیر هم‌سطح در شهر، تراکم ترافیک به چند نقطه دیگر منتقل می‌شود و علاج مدیریت ترافیک امروز آسیب‌شناسی است.

میرجعفریان با بیان اینکه باید از ظرفیت مهندسان نظام‌مهندسی در راستای حل مشکل ترافیک استفاده شود، افزود: کمیته‌ای متشکل از نماینده راهور، استانداری، نظام‌مهندسی، شهرداری و فرمانداری جهت بررسی و شناسایی نقاط ضعف ترافیک استان راه‌اندازی شود و یافته‌های خود را ارائه کنند تا در شورای هماهنگی ترافیک طرح شود.

او با بیان اینکه پیشنهادهای ترافیکی کمیته را باید شهردار و فرماندار در جلسه طرح کنند، افزود: مصوباتی که از گذشته مانده و تاکنون اجرایی نشده است و هرگونه اقدام فیزیکی در قالب شناسایی مشکلات ظرف دوهفته آینده جمع‌بندی تا در جلسات آتی تعیین تکلیف شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیل ادامه داد: طرح تفصیلی ترافیک در سال ۹۵ ابلاغ شده و باید این‌گونه طرح‌ها برای حداقل ۱۰ سال پاسخگو باشند و طرح‌های جامع نیز با افق حداقل ۲۰ ساله تدوین می‌شوند.

وی با انتقاد از وضعیت ترافیکی شهر اردبیل اظهار کرد: طرحی که در طول ۵ سال بازنگری و به‌روزرسانی می‌شود یعنی چشم‌انداز کوتاه‌مدت را در نظر گرفته است و ما دنبال حل مشکل هستیم و طرح جامع باید با افق طولانی‌مدت پاسخگوی مشکلات ترافیکی باشد.

این مسئول افزود: ورودی‌های اردبیل، بافت تاریخی، مراکز جمعیت‌پذیری، فضاهایی که قبلاً شکل‌گرفته و فضاهایی که جدیداً شکل می‌گیرند باید در این طرح‌ها موردتوجه قرار گیرند.

میرجعفریان با تاکید بر حل مشکل ترافیکی در چارچوب قانون اظهار کرد: در طرح جامع ترافیک باید عرض معبر به‌اندازه کافی ترسیم شود و انتقال فاضلاب و همه جوانب شهرسازی، مسائل فنی و اجتماعی در این طرح‌ها گنجانده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha