• چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400100805645
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره منابع طبیعی اردستان خبر داد:

کشف یک تُن چوبِ «درخت تاغ»در زواره

کشف یک تُن چوبِ «درخت تاغ»در زواره

ایسنا/اصفهان رئیس اداره منابع طبیعی اردستان از کشف و ضبط حدود یک تن چوب درخت تاغ ۲۰ ساله در انبار شخصی در شهر زواره خبر داد.

مجید خداپرستان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نیروهای حفاظتی اداره منابع طبیعی با همکاری نیروی انتظامی بخش زواره موفق شدند حدود یک تُن چوب درختان تاغ ۲۰ ساله را در انبار شخصی در شهر زواره کشف و ضبط کنند.

وی افزود: متخلف قاچاق چوب، با استفاده از شگردهای خود چوب‌های تاغ را انبار می‌کرده و قصد خروج از شهرستان را داشته که مأموران حفاظتی اداره منابع طبیعی پس از یک ماه رصد اطلاعاتی موفق شدند نیمه‌شب گذشته با همکاری نیروهای انتظامی زواره شخص متخلف را دستگیر و چوب‌های قاچاق را ضبط کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی اردستان با بیان اینکه پرونده این شخص متخلف تنظیم و برای رسیدگی بیشتر به دستگاه قضایی ارسال شده است، تصریح کرد: به ازای هر کیلوگرم چوب تاغ ۱۲۰ هزار تومان جریمه برای این فرد در نظر گرفته می‌شود و همچنین مجازات عمومی وی توسط دستگاه قضایی تعیین می‌شود.

خداپرستان افزود: با توجه به وضعیت آب و هوایی اردستان بیش از ۹۰ هزار هکتار تاغ زار در این شهرستان وجود دارد که حفظ و حراست از پوشش‌های گیاهی و مخصوصاً درختان تاغ که با شرایط شهرستان سازگاری دارد از اهمیت ویژه‌ای برای اداره منابع طبیعی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت وجود تاغ زارها به‌عنوان یک بادشکن برای جلوگیری از شن‌های روان، گفت: تاغ زارها در غرب شهرستان به‌عنوان یک کمربند سبز عمل می‌کنند و اگر این پوشش گیاهی وجود نداشته باشد شن‌های روان در منطقه غرب شهرستان به طرح‌های کشاورزی، تأسیسات زیربنایی و حتی ریل قطار خسارت‌های فراوانی را می‌زند.

رئیس اداره منابع طبیعی اردستان جلوگیری از وقوع طوفان شن و حرکت ریزگردها را از دیگر فواید درختان تاغ در شهرستان اردستان عنوان کرد و گفت: تاغ زارها از قبل از انقلاب در این شهرستان کاشته شدند، ولی متأسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ پرونده قاچاق چوب تاغ در این اداره تشکیل شده است. با توجه به سختگیری‌هایی که می‌شود و همکاری مخبرهای محلی، قاچاق چوب تاغ در شهرستان اردستان نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha