• دوشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400101309534
  • خبرنگار : 50199

مدیرکل هواشناسی استان مازندران:

بجای آنکه آب باران وارد رودخانه‌ها شود با لوله‌کشی به منازل می‌رود!

بجای آنکه آب باران وارد رودخانه‌ها شود با لوله‌کشی به منازل می‌رود!
عکس تزیینی است

ایسنا/مازندران مدیرکل هواشناسی استان مازندران با گلایه از ساخت و سازهای بی‌رویه در ییلاقات این استان گفت: ساخت و ساز ‌های بی رویه نیز منجر به افزایش میزان مصرف آب در ییلاقات شده و بجای آنکه آب وارد رودخانه ها شود با لوله کشی به مصرف می‌رسد.

سیدمحمد رضا رضوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت بارش‌ها در استان مازندران، اظهار کرد: بارش های امروز دوشنبه در استان  ارزیابی نسبتا مناسبی دارد.

وی در پاسخ به اینکه میزان بارش‌ها در آبگیری سدهای استان چقدر تاثیر دارد، گفت: قطعا میزان بارش‌ها آبگیری سدها را افزایش خواهد داد اما نکته حایز اهمیت این است که ما هنوز با کمبود سد در استان مواجه هستیم.

مدیر کل هواشناسی استان مازندران با تاکید بر اینکه سد البرز و غیره در استان با میزان حدود ۵۰۰  میلیون متر مکعب ذخیره آبی کمی دارند، خاطرنشان کرد: هرچند احداث‌ سدها در پیوست‌های زیست محیطی دچار اشکال می‌شود اما ما همچنان در استان به آب نیاز داریم.

رضوی ادامه داد: بارش ها در استان سریعا به رواناب مبدل می شود و وجود سدها می‌تواند در ذخیره سازی آبی نقش مهمی ایفا کند.

وی افزود: وضعیت بارش‌ها امروز ادامه خواهد داشت و فردا سه شنبه جو پایدار خواهد بود و در چهارشنبه و پنج شنبه این هفته، مجددا روزهای بارانی را شاهد هستیم.

مدیر کل هواشناسی استان مازندران گفت: با توجه به اینکه میزان بارش‌ها خصوصا در شرق استان کم بوده، بارش های این هفته شرق استان را نیز پوشش خواهد داد و همچنین در ارتفاعات نیز شاهد بارش برف خواهیم بود که بخشی از کسری آب را جبران می‌کند اما نیاز آبی استان همچنان پابرجا است.

رضوی با تاکید بر اینکه آب حتما باید برای فصل تابستان دپو شود، تصریح کرد: از آنجایی که ارتفاعات مازندران نیز فصل تابستان گرم می‌شود، آب به سرعت به رواناب تبدیل می شود و همچنین ساخت و ساز ‌های بی رویه نیز منجر به افزایش میزان مصرف آب در ییلاقات شده و بجای آنکه آب وارد رودخانه ها شود با لوله کشی به مصرف می‌رسد.

وی گفت: نیاز به احداث سد در بالادست نیز وجود دارد و در مکانی که پتانسیل آن وجود داشته باشد ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha