• سه‌شنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400101410443
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

یک نقاش مشهدی:

نمایشگاه نقش سربند جلوه‌ای معنوی از سردار سلیمانی را به تصویر کشیده است

نمایشگاه نقش سربند جلوه‌ای معنوی از سردار سلیمانی را به تصویر کشیده است

ایسنا/خراسان رضوی یک نقاش مشهدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نقاشی‌هایی از شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: نمایشگاه نقش سربند جلوه‌ای معنوی از سردار سلیمانی را تصویر کشیده است.

احمد منصوب در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری نمایشگاه نقاشی‌هایی از شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان نقش سربند که در نگارخانه رضوان در مشهد در حال برگزاری است، اظهار کرد: ۲۵ اثر از ۱۳ هنرمند نقاش از سراسر ایران در این نمایشگاه به نمایش در آمده است. غالب این آثار در کلاس‌های آموزشی که هفته گذشته در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شده بود، خلق شده است.

وی ادامه داد: این کلاس‌های آموزشی به دعوت انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس و موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با حضور نقاشان مطرح کشوری که متخصص اجرای چهره هستند، برگزار شد. تمام آثار خلق شده از بعد از ظهر شنبه، ۱۲ دی‌، از صبح ساعت ۹ تا ۱۲ و عصر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه رضوان به نمایش گذاشته می‌شود و تا چهارشنبه شب، ۱۵ دی‌، ادامه خواهد داشت.

این هنرمند نقاش که آثارش همراه دیگر هنرمندان مشهدی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده، در رابطه با محتوا و فرم تابلوی نقاشی خود عنوان کرد: این اثر تابلویی با ابعاد یک متر در یک متر و ۳۰ سانتی‌متر است که پرتره‌ای از شهید حاج قاسم سلیمانی در لباس خادمی با حالتی عارفانه و بسیار معنوی است که به چشم‌های بینندگان تابلوی نقاشی نگاه می‌کند. در پس‌زمینه تصویر وی به نوعی دست حمایت امام رضا(ع) را بر شانه خادم عزیزش می‌بینیم و این دست مهر تاییدی بر خدمت‌گزاری این خادم والامقام و ارجمند علی‌ ابن‌ موسی‌الرضا(ع) است. از طرفی هم دست حاج قاسم به نشانه ارادت بر روی سینه است و این حمایت را به صورت متقابل از سوی این شهید بزرگ نشان می‌دهد.

نمایشگاه نقش سربند جلوه‌ای معنوی از سردار سلیمانی را به تصویر کشیده است

منصوب خاطرنشان کرد: حال و هوای رنگ‌های تابلوی معنوی و نورانی است و از رنگ‌های سبز و آبی بیشتر استفاده شده است. من تلاش کرده‌ام با خلق این فضا حضور معنوی و تاثیرگذار امام رضا(ع) را به تصویر بکشم و حضور شخصی مانند حاج قاسم که خاضعانه و خاشعانه در محضر امام خود ایستاده و به نوعی جزئی از آن فضای معنوی شده است.

وی افزود: استقبال مردم از نمایشگاه راضی کننده بوده و امیدوارم که در روزهای آینده با انجام اطلاع‌رسانی‌ حضور مردم پر رنگ‌تر هم شود.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه گروهی نقاشی نقش سربند به مناسبت سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از ساعت ۱۷ شنبه، ۱۱ دی‌ ماه، در گالری رضوان واقع در خیابان کوهسنگی ۱۷ افتتاح شده است. در این نمایشگاه آثاری از طهمورث آشناگر، محمد اسدی جوزانی، صادق اکبری، مهدی امینی، علی بحرینی، عباس برزگر گنجی، روح‌الله پروین، عباس تارخ، عسگر حقی، علیرضا خالقدادی، علیرضا ذاکری، حسین رزمخواه، مصطفی شعرباف، حسین عصمتی آمر آباد، عباس گودرزی، زهرا مایلی، اکرم محمودی، احمد منصوب، بشیر نظر و محمدرضا میری به نمایش گذاشته می‌شود. نمایشگاه نقاشی نقش سربند تا ۱۵ دی‌ ماه ادامه می‌یابد و ساعت بازدید از آن هر روز از ۹ تا ۱۲ در شیفت صبح و ۱۷ تا ۲۰ در اوقات بعد از ظهر خواهد بود.

نمایشگاه نقش سربند جلوه‌ای معنوی از سردار سلیمانی را به تصویر کشیده است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha