• دوشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۰ / ۰۷:۵۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400102014269
  • خبرنگار : 50037

برگزاری جام زنبور طلایی استان همدان در سال آینده

برگزاری جام زنبور طلایی استان همدان در سال آینده

ایسنا/همدان تولید کننده عسل ارگانیک کشور از برگزاری جام زنبور طلایی استان همدان در سال آینده خبر داد.

نادر اینجیناری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ۳۰ اردیبهشت سال آینده  مصادف با ۲۰ مِی ۲۰۲۲ در روز جهانی زنبور عسل برای فرهنگ سازی، اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم در تبیین ارزش فرهنگ‌سازی و آموزش و اطلاع‌رسانی و تبیین نقش مفید زنبورعسل در اکوسیستم و امنیت غذایی نخستین زنبورستان ارگانیک کشور مسابقات سوارکاری تحت عنوان جام زنبورطلایی را در استان همدان برگزار خواهد کرد.

نخستین تولید کننده عسل ارگانیک در کشور افزود:برای برگزاری جام زنبور طلایی  این زنبورستان ارگانیک به عنوان متولی قصد دارد با همکاری و یاریگری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی و استانداری و شهرداری همدان برای برگزاری این مسابقه با توجه به حضور احتمالی سفیر اسلوونی برای برگزاری مسابقه سوارکاری جام زنبور طلایی با  فضا سازی لازم رنگ و بوی شهر  را مطابق با این برنامه کنیم.

وی با اشاره به جام زنبور طلایی کشور اسلوونی خاطر نشان کرد: در بین نامزدهای نهایی این دوره جایزه زنبور طلایی ۲۰۲۱ میلادی تعداد ۱۷ نامزد از کشورهای آرژانتین، اتریش، فیلیپین، گرجستان، کرواسی، آلمان، اسلواکی، صربستان، توگو و اسلوونی برای جایزه زنبورطلایی ۲۰۲۱ رقابت کردند که یکی از نامزدها در این تورنمنت جهانی از کشور ایران من بودم.

اینجیناری با اشاره به اینکه در کنفدراسیون زنبور عسل به آیتم‌های مشخصی توجه شده و به این آیتم‌ها امتیاز داده می‌شود، تصریح کرد: حفظ و نگهداری این حشره مفید به عنوان یک گرده افشان و تبیین نقش مفید آن در اکوسیستم، نقش و تلاش‌های شرکت کنندگان در این تورنمنت در بحث فرهنگی و آموزشی و تبیین و نقش زنبور عسل در کشاورزی پایدار و امنیت غذایی از جمله آیتم‌های  شاخص این مسابقه بوده که ما در رابطه با آن مقاله ارائه دادیم.

وی خاطر نشان کرد: در نهایت پروفسور گاریبالدی که دانشمند و محقق شناخته شده بین‌المللی از کشور آرژانتین بوده به دلیل مشارکت در افزایش آگاهی در مورد اهمیت و حفاظت از زنبورها و سایر گرده افشان‌ها در سراسر جهان، جایزه ۲۰ هزار یورویی  کشور اسلووانی را دریافت کرد.

اینجیناری یاد آور شد: ارتباط و نقش زنبور عسل در تولید آب‌های زیرزمینی و نقش زنبور عسل در جلوگیری از سیل و فرسایش خاک و روان آب‌ها، بحث زمستان گذرانی کندوها بدون کوچ و عدم انتقال  زنبورستان به اقلیم جغرافیایی دیگر در زمستان  مقاله من در این تورنمنت بود که ارائه دادم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۷ ۲۰:۴۴

واقعا حرف نداره