• شنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400102517983
  • خبرنگار : 50448

مدیر عامل صندوق امداد ولایت کشور در سفر به بوشهر؛ 

۴۰۰۰ فقره تسهیلات اشتغال در بوشهر پرداخت شد

۴۰۰۰ فقره تسهیلات اشتغال در بوشهر پرداخت شد

ایسنا/بوشهر مدیر عامل صندوق امداد ولایت کمیته امداد کشور گفت: امسال تا کنون چهار هزار فقره بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان در این استان پرداخت شده است.

علی عاشوری، در سفر یک روزه خود به استان بوشهر در نشست شورای مدیران کمیته امداد این استان اظهار کرد: صندوق امداد ولایت از سال ۱۳۹۵ با مجوز بانک مرکزی در همه مراکز استانها و با هدف سهولت ارائه خدمات به نیازمندان و همچنین توسعه فرهنگ قرض الحسنه و بانکداری اسلامی تاسیس شده است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات صندوق امداد ولایت در چهار سر فصل پرداخت تسهیلات اشتغال، کارگشایی، تامین و ودیعه مسکن مددجویان تحت حمایت در حال انجام است.

مدیر عامل صندوق امداد ولایت کشور به تشریح عملکرد این صندوق در سال جاری پرداخت و تصریح کرد: طبق آخرین بررسی ها تا کنون ۱۹۹ هزار و ۵۸۱ فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۱۸۰۰ میلیارد تومان در اختیار مددجویان تحت حمایت و دیگر خانواده‌های نیازمند قرار گرفت.

عاشوری اضافه کرد: از این میزان تسهیلات، ۱۲۴۷ میلیارد تومان به تسهیلات کارگشایی، ۳۴۹ میلیارد به تسهیلات اشتغال، ۲۰۴ میلیارد تومان به تسهلات تامین و ودیعه مسکن اختصاص داده شده است.

وی خاطر نشان کرد: پارسال در استان بوشهر شش هزار و ۵۰۰ فقره وام به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و امسال تا کنون چهار هزار فقره بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیر عامل صندوق امداد ولایت کشور با اشاره به تعداد مشتریانی که نزد این صندوق حساب دارند گفت: این آمار  بیش از شش میلیون نفر است.

عاشوری در خصوص راه‌اندازی صندوق ضمانت وام‌های اشتغال و ضمانت گفت: اکنون اولویت ما در این حوزه، زنان سرپرست خانوار تحت حمایتی است که در تامین ضمانت تسهیلات دچار مشکل باشند، می‌توانند از خدمات صندوق ضمانت برای دریافت تسهیلات در این صندوق یا سایر بانک‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به چگونگی پرداخت وام به مددجویان، ابراز داشت: برای وام‌های تا ۱۰ میلیون تومان سود و کارمزدی دریافت نمی‌شود و برای مبالغ بالاتر نیز تنها سه درصد کارمزد، یک‌بار در طول دوره بازپرداخت اقساط، دریافت می‌شود.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در خصوص ضمانت های بانکی مددجویان تحت حمایت اضافه کرد: تا مبلغ ۱۰ میلیون تومان وام بدون نیاز به ضامن پرداخت می شود و مبالغ بالاتر نیز با ضامن پرداخت می شود.

عاشوری به الکترونیکی شده خدمات این صندوق اشاره کرد و اظهار کرد: به منظور رفاه حال مشتریان و کاهش مراجعات حضوری مددجویان، اغلب خدمات این صندوق به صورت الکترونیکی و غیر حضوری ارائه خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر هشت خدمت صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، افزود: برنامه این صندوق، حرکت به سمت خدمات الکترونیکی و دیجیتال است.

مدیر عامل صندوق امداد ولایت کشور تصریح کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های الکترونیکی شدن خدمات صندوق، علاوه بر عدم نیاز به مراجعه حضوری، حذف مدارک فیزیکی مددجویان است.

عاشوری با دعوت از خیران و مردم نیکوکار برای سپرده گذاری در این صندوق گفت: خیرانی که قصد کمک به همنوعان خود را دارند میتوانند در این صندوق سپرده گذاری کنند و سپس از محل این سپرده به افراد نیازمند تسهیلات  کارگشایی پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت خبری کمیته امداد، وی یادآور شد: در صورتی که فردی بخواهد به نیازمندی در حوزه مسکن، درمان و جهیزیه کمک کند، این صندوق به فرد نیکوکار وام را بدون سپرده‌گذاری پرداخت می‌کند تا تسهیلات در اختیار شخص نیازمند قرار گیرد و سپس فرد خیّر اقساط وام را پرداخت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha