• یکشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400102619238
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

درج قیمت تولیدکننده جایگزین قیمت مصرف کننده می‌شود

درج قیمت تولیدکننده جایگزین قیمت مصرف کننده می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: برای ایجاد شفافیت در نظام توزیع، قیمت تولیدکننده جایگزین قیمت مصرف کننده بر روی کالاها درج می‌شود.

علی تهوری، با بیان اینکه درج قیمت تولیدکننده جایگزین قیمت مصرف کننده می‌شود، گفت: در راستای ایجاد شفافیت در نظام توزیع و ایجاد رقابت در بازار و همچنین تعدیل و واقعی کردن قیمت‌ها و اصلاح نظام توزیع، درج قیمت تولیدکننده جایگزین قیمت مصرف کننده می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مرحله اول اجرای این طرح شامل انواع آب‌میوه، آب معدنی، ماءالشعیر، نوشابه گازدار، غذاساز، نوشیدنی ساز، چرخ گوشت و ماکروویو و انواع پودر لباسشویی، دستمال‌کاغذی، پوشک بچه، یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی بوده که تولیدکنندگان مکلف به درج قیمت تولیدکننده شده‌اند.

وی گفت: در مرحله دوم اجرای این طرح، تولیدکنندگان لنت ترمز، فیلتر روغن، روغن موتور، محصولات شوینده، محصولات سلولزی، سس، رب، کنسروها، ترشیجات و ماکارونی نیز ملزم به درج قیمت تولیدکننده هستند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: این طرح به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اجرا شده که تولید کنندگان در خصوص درج قیمت تولیدکننده که دربرگیرنده مجموع هزینه‌ها و سود قانونی واحدهای تولیدی است با احتساب مالیات ارزش افزوده است، انجام می‌شود.

تهوری افزود: واحدهای تولید کننده کالاهای مذکور ملزم به درج قیمت تولیدکننده هستند و حداکثر مبلغی که توسط مجموع حلقه‌های توزیعی از تامین کننده تا مصرف کننده می‌تواند به قیمت تولیدکننده اضافه شود شامل مجموع ضریب سود پخش سراسری، عمده فروشی و سود خرده فروشی (منطبق با ضرایب قانونی) است.

وی با بیان اینکه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر این امر نظارت دارند، یادآور شد: خرده فروشان باید در خصوص نصب برچسب قیمت مصرف کننده با لحاظ سود و هزینه‌های مصوب اقدام کرده و همچنین درصد سود اعمالی را نیز به صورت شفاف درج کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha